سالاد گوجه فرنگی سالم به سبک روسی

سالاد گوجه فرنگی سالم
سالاد گوجه فرنگی سالم

امروز میخواهیم طرز تهیه یک سالاد سالم و ساده را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی سالم ولی به سبک روسیه را به شما عزیزان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد گوجه فرنگی سالم

  1. گوجه فرنگی محلی به مقدار دلخواه
  2. یک حبه سیر به اختیار
  3. سس مایونز
  4. شوید تازه خرد ریز
  5. نمک
  6. فلفل

 

 

طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی سالم

گوجه ها را تمیز بشویید و ورق هایی یک سانتی ببرید و داخل یک بشقاب بچینید به طوری که روی هم سوار نشوند.سیر را ریز کنید البته به اختیار و روی گوجه ها بریزید.برای تزیین گوجه فرنگی ها با سس مایونز سس مایونز را داخل یک کیسه فریزر بریزید و گوجه َآن را سوراخ کنید و روی گوجه ها به صورت رولی بریزید.روی آن را نیز نمک و فلفل و شوید بپاشید.

 

خواص شوید

برای افرادیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو برای آنها است چون اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد . تخم شوید را می توان برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد . خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد .طب گیاهی ایران خواص زیادی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری دارد .

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود ودام داران قدیم بخوبی  این موضوع را میدانشتند. مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند .در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند .

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *