نوشیدنی موز و شیر نارگیل دلچسب

نوشیدنی موز و شیر نارگیل
نوشیدنی موز و شیر نارگیل

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نوشیدنی خوشمزه را به شما آموزش دهیم که حالت شیک دارد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه نوشیدنی موز و شیر نارگیل را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی موز و شیر نارگیل

  1. 2 موز، بزرگ
  2. فنجان شیر نارگیل
  3. 2قاشق غذاخوری شکر
  4. 1/4قاشق چایخوری دارچین

 

 

طرز تهیه نوشیدنی موز و شیر

پوست موز را کنده و به اندازه قطعات دایره ای ببرید.در یک کاسه آهنی شیر نارگیل را ریخته و بگذارید تا بجوشد.شکر و دارچین را به شیر نارگیل اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود.موز را به مواد اضافه کنید و دوباره بگذارید تا جوش بخورد.بادام و پسته را به مواد جوش خورده اضافه کنید.به یاد و خاطر داشته باشید تا زمانی بگذارید تا مخلوط شما بجوشد که موز ها له نشده باشد.این نوشیدنی یک نوشیدنی هم برای تابستان و هم برای زمستان میباشد و میتوانید قبل از غذاهای سردی میل کنید.

 

 

درباره نارگیل

شیره ی نارگیل با شیر نارگیل متفاوت است. شیره ی نارگیل همان مایع آبکی درون نارگیل است، اما شیر نارگیل از جوشاندن مخلوط مساوی آب و گوشت نارگیل خرد شده حاصل می شود، به طوری که وقتی به حالت کف آلود درآمد آن را از شعله بر می دارند و سپس صاف می کنند.

نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است. نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می رسد مقدار شیره آن کمتر می شود. پس برای اطمینان از تازه بودن نارگیلی که می خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره ی آن را بشنوید. دقت کنید که نارگیل سنگین تر، تازه تر است.

این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند. لذا این گونه افراد باید آن را با میوه های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند. نارگیل دیر هضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.

 

Check Also

تزیین پفیلا برای شب یلدا

یکی از خوراکی هایی را که میتوانید رد شب یلدا برای سفره زیبای خود تزیین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *