دمپخت مرغ و نخود فرنگی دلپذیر و سالم

دمپخت مرغ و نخود فرنگی
دمپخت مرغ و نخود فرنگی

دمپخت ها یکی از انواع سالم غذاها در بین اکثر غذاهای خوشمزه میباشند.امروز قصد داریم یک دمی خوشمزه و سالم را به شما عزیزان آموزش دهیم.د رادامه مطلب زیر طرز تهیه دمپخت مرغ و نخود فرنگی دلپذیر را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای دمپخت مرغ و نخود فرنگی دلپذیر

  1. برنج 3 پیمانه
  2. مرغ یک ران کامل یا نصف سینه
  3. نخودفرنگی 1 پیمانه
  4. پیاز دو عدد
  5. نمک، فلفل و زردچوبه و ادویه پلویی به میزان لازم

 

 

طرز تهیه دمپخت مرغ و نخود فرنگی دلپذیر

سعی کنید برای تهیه این غذا از مرغ درشت استفاده کنید. مرغ را با نمک و پیاز و زرد چوبه و فلفل بکذارید در اب بپزد و آب ته مرغ حدود یک فنجان بماند.گوشت مرغ را از استخوان جدا کرده و ریش ریش کنید .پیاز دومی را خرد کرده . درون روغن خوب سرخ کنید مرغ را به ان اضافه کنید و ادویه پلویی و نمک و فلفل را به مرغ اضافه کنید.اگر نخود فرنگی که دارید تازه است بگذارید ده دقیقه الی یک ربع آب پز شود و برنج و آب به اندازه یک بند را داخل قابلمه بریزید و نمک را نیز به آن اضافه کنید تا زمانی که آب آن کشیده و تمام شود منتظر بمانید سپس زیر آن را کم کنید و بگذارید برنج دم بکشد.این غذا را میتواندی به عنوان ناهار برای میهمانیهای خودمانی و برای خانواده عزیز خود در یک شادمانه تهیه کنید.این دمپخت را با ترشی و یا سالاد میل کنید.

 

درباره نخود فرنگی

نخود‌فرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین K1 هستند که استئوکلسین(Osteocalcin) که اصلیترین پروتئین در استخوان است را فعال می‌سازد. استئوکلسین مولکولهای کلسیم درون استخوان را جذب می‌نماید. بنابراین بدون ویتامین K1 به اندازه کافی،‌ میزان استئوکلسین کافی نمی‌باشد و معدنی‌شدن استخوان صورت نمی‌گیرد.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *