مربای تمشک مخصوص تابستانه

مربای تمشک مخصوص
مربای تمشک مخصوص

امروز قصد داریم طرز تهیه یک مربای خوشمزه را به شمایی که اهل صبحانه خوردن هستید و غذایی متفاوت برای صبحانه میخواهیم آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مربای تمشک مخصوص را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای تمشک مخصوص

  1. 4 فنجان تمشک تازه
  2. 4 فنجان شکر

 

 

طرز تهیه مربای تمشک مخصوص

در ابتدا برای تهیه این مربا از یک ظرف بسیار بزرگ استفاده کنید. چون حجم مربا تغییر پیدا میکند.تمشکررا تمیز شسته و آۀن را رد یک ظرف ریخته و روی اجاق قرار دهید تا یک جوش کامل بخورند.شکر را به مواد اضافه کنید.خوب مربا را به هم بزنید تا مربا قوام پیدا کنید.وقتی مربا به غلظت مورد نظر رسید آن را در طروف مربایی بریزید.

 

خواص تمشک

برای  درمان کک و مک با میوه تمشک پوست صورت را ماساژ دهید.شربت تمشک باعث روشن تر شدن پوست خانمها می‌گردد. ۱۰ صبح و ۵ عصر میل شود.
ماسک تمشک برطرف کننده منافذ باز پوست صورت می‌باشد.برای درمان جوشهای صورت و تحریکات پوست ۱۰۰ گرم برگ خشک تمشک را به مدت ۱۰ دقیقه جوشانده صاف نموده صورت را با آن بشویید.مالیدن عصاره میوه تمشک جهت خشک کردن زخمها و جراحت‌ها بهتر و جلوگیری از جریان چرک به کار می‌رود.

 

تمشک میوه ای بسیار مفید میباشد که مصرف آن در بارداری موجب پسر دار شدن و حفظ سلامت جنین میشود.تمشک سرشار از مقادیر بسیار فولات (نوعی از ویتامین B) است که رشد سلول ها را تسریع می بخشد و سلامتی جنین را بالا می برد.چه در طی حاملگی مقادیر کافی آن از صدمات مادرزادی مغز کودک و ستون فقرات او جلوگیری می کند.
خوردن تمشک می تواند با افزایش سطح ویتامین C، منیزیم و اسید فولیک در بدن باعث افزایش باروری زنان و مردان گردد.همچنین آنتی اکسیدان های تمشک باعث حفظ سلامت اسپرم، بالارفتن موفقیت بارداری و کاهش ریسک سقط جنین می گردد.

 

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *