برنج مکزیکی تند مخصوص

برنج مکزیکی تند
برنج مکزیکی تند

امروز قصد داریم طرز تهیه یک برنج خوشمزه برای تند خورها را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برنج مکزیکی تند را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.این غذا بسیار خوشمزه میباشد.

برنج مکزیکی تند

  1. 300 گرم گوجه فرنگی، بسیار رسیده
  2. 1پیاز سفید متوسط
  3. 2فنجان برنج سفید دانه بلند
  4. 1/3فنجان روغن زیتون
  5. 1حبه سیر خرد شده
  6. 2فنجان جوجه مرغ
  7. 1قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی
  8. 1/2قاشق چای خوری نمک
  9. 1/2فنجان سیب زمینی تازه
  10. فلفل تند

 

 

طرز تهیه برنج مکزیکی تند

گوجه فرنگی و پیاز را داخل میکسر گذاشته تا کاملا پوره شود.دو فنجان از این مواد را کنار بگذارید.مرغ را با پیاز پخته و ریش ریش کرده و کنار بگذارید.روغن را داخل یک قابلمه بریزید وپیاز را داخل ان سرخ کنید گوجه را داخل روغن ریخته شعله را یواش کنیدسیر خرد شده و نمک و فلفل تند و سیب زمینی سرخ شده از قبل را داخل روغن بریزید و بگذارید کمی سرخ شود کمی که سرخ شد برنج از قبل خیس خورده را داخل گوجه بریزید مرغ را نیز سرخ کنید و داخل برنج بریزید و بگذارید جوش بخورد تا آب آن کم شود سر برنج را بگذارید تا مانند دمپخت دم بکشد.

 

 

خواص فلفل

در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است. در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شود، چون سبب تحرک بیشتر می‌شود. این وقتی بسیار ارزشمند است که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشد. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *