برنج چینی سرخ شده به سبک رستوران

برنج چینی سرخ شده
برنج چینی سرخ شده

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه چینی را به شما آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برنج چینی سرخ شده به سبک رستوران را به شما آموزش میدهیم.این غذا بسیار خوشمزه است و تهیه ان را به شما پیشنهاد میکنیم.

مواد لازم برای تهیه برنج چینی سرخ شده

  1. 2 فنجان برنج
  2. 2فنجان آب
  3. 1/2فنجان مرغ
  4. 1قاشق سوپخوری
  5. 1/2فنجان نخود یخ زده
  6. 2عدد تخم مرغ
  7. 3-4 قاشق غذاخوری روغن
  8. 1/2قاشق چای خوری نمک
  9. 2قاشق غذاخوری سس سویا

 

 

طرز تهیه برنج چینی سرخ شده

برنج را بگذارید در اب تا خیس بخورد.برنج را در اب بگذارید تا جوش بخورد.وقتی که پخت ان را بگذارید در یخچال تا خنک شود.داخل یک ماهیتابه روغن ریخته و حرارت را زیاد کنید تخم مرغ را به روغن اضافه کرده و زمانی که پخته شد ژامبون و نخود فرنگی را اضافه کنید.ماهیتابه را از روی گاز بردارید و املت پخته شده را از ماهیتابه حذف کنید.تمیز ماهیتابه را بشویید و دوباره روی حرارت قرار دهید.روغن را گرم کنید و برنج را داخل روغن بریزید و سرخ کنید.مرغ پخته شده را به برنج اضافه کنید و سرخ کنید.سس سویا و نمک را به برنج اضافه کنیدو املت و نخود فرنگی و ژامبون را به مواد بیفزایید.توجه داشته باشید که سس سویا نمک دارد و شور است در ریختن نمک در این غذا دقت کنید.میتوانید این برنج را با میگوی سرخ شده نیز میل کنید.

 

 

درباره سس سویا

یکی دیگر از مزایای سس سویای تیره ترد کردن گوشت کبابی شما است. شما می توانید پیش از کباب کردن گوشت آنرا برای 15 دقیقه در سس سویای تیره خوابانده تا ترد و نرم گردد. به هر حال در حین آشپزی بهتر است که هر دو نوع سس را در اختیار داشته باشید. سس سویا با طعم قارچ و میگو نیز وجود دارد.در رستورانها از سس تیره برای تیره کردن برنج استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که بهترین انواع سس سویا انواع چینی آن هستند. سس تاماری سویا تاماری یکی دیگر از انواع ژاپنی سس سویا است که غلیظ است و طعم آن بسیار قوی است.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *