کاپ کیک لازانیا برای کودکان

کاپ کیک لازانیا
کاپ کیک لازانیا

اگر از اینکه فرزندان شما غذاهای تکراری را نمیخورند تعجب نکنید و به فکر چاره باشید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کاپ کیک لازانیا یک غذای خوشمزه برای کودکان را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک لازانیا

  1. سس پاستا
  2. 1 لیوان گوشت همبرگر
  3. 240 گرم پنیر موزارلا، رنده شده
  4. 90 گرم پنیر پارمسان، رنده شده
  5. 8 گوجه فرنگی گیلاس، برای تزیین
  6. 8 برگ کوچک ریحان، برای تزیین

 

طرز تهیه کاپ کیک لازانیا

فر را روی درجه 375 فارنهایت تنظیم کنید.برای پخت لازانیا ابتدا گوشت همبری را بپزید و به آن طعم و مزه بدهید.قالبها را داخل سینی فر قرار دهید یا سینی هایی استفاده کنید که خود قالب بندی دارد.8 قاشق پنر پارمسان و 8 قاشق موزارلا را را کنار بگذارید.داخل هر قالب در ابتدا کمی پارمسان کمی موزارلابریزید سپس کمی پوشت روی پنیر ها بریزید.یک قاشق سس روی گوشت بریزید.به صورت شش لایه این لایه ها را تکرار کنید.قالب ها را داخل فر قرار دهید.میتوانید کاپ کیک ها را با گوجه گیلاسی و ریحان تزیین کنید.

 

 

خواص ریحان

ریحان گیاهی آرامش دهنده ی اعصاب است و برای درمان سردردهای عصبی مؤثر است. اگر 20 تا 50 گرم ساقه ی ریحان که دارای برگ و گل است را در یک لیتر آب جوش بریزید و 12 دقیقه دم کنید . سپس آن را صاف و شیرین کنید و پس از هر غذا 1 فنجان نوش جان بنمایید که غم و اندوه و افسردگی را برطرف خواهد کرد. ریحان گیاهی نشاط آور میباشد. دم کرده ی 50 گرم ریحان که شیرین شده باشد پس از هر غذا برای معالجه ی سردردهای یک طرفه
میگرن و سردردهای عصبی مفید است .

حتی استنشاق بوی ریحان له کرده سردردهای ناشی از سفر را برطرف می کند. دم کرده ی 50 گرم ریحان که با عسل شیرین شده باشد برای برطرف کردن گلودرد و آنژین مؤثر است. برای درمان آسم نیز می توان جوشانده ی غلیظی از ریحان تهیه کرد و روزی چند مرتبه دهان را با آن شستشو داد. جوشانده ی سرد آن نیز تب بر است. پس در بیماری های تورمی گلو و سرما خوردگی حتماً از ریحان استفاده کنید.دانه ی ریحان نیز به علت داشتن لعاب فراوان نرم کننده است و در رفع ورم کلیه و ترشحات زنانگی مفید است.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *