دسر لیمویی دلچسب مخصوص میهمانی

دسر لیمویی دلچسب
دسر لیمویی دلچسب

اگر به دنبال یک دسر ویژه و در عین حال ساده برای میهمانان خود هستید طرز تهیه دسر لیمویی دلچسب را به شما پیشنهاد میکنیم. درادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر آسان را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر لیمویی دلچسب

  1. 1 بسته مخلوط پودینگ وانیل بدون قند
  2. 2فنجان آب
  3. 1  بسته ژلاتین لیمو بدون قند
  4. خامه سرد شده

 

 

طرز تهیه دسر لیمویی

مخلوط پودینگ را به آب اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.روی حرارت گذاشته و آن را به جوش بیاورید تا زمانی که غلیظ گردد.جعبه زله را در حین حرارت به مواد اضافه کنید بعد از حل شدن بگذارید سرد شود.داخل ظرف های کوچک مخصوص دسر ریخته و روی آن را با خامه تزیین کنید . میل کنید.

 

 

خواص لیمو

این میوه یک ضد عفونی کننده قوی میباشد به همین دلیل توصیه شده است که اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.

همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده و سرد کننده است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش داده و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.

لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان میباشد و خواص ضد سرطان دارد.پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد.

کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش میل نمایند زیرا فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلودرد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کن

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *