استیک گریل شده با لیمو عالی

استیک گریل شده با لیمو
استیک گریل شده با لیمو

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای باکلاس مخصوص شام را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه استیک گریل شده با لیمو را به شما آموزش دهیم. این غذا بسیار خوشمزه میباشد.

مواد لازم برای تهیه استیک گریل شده با لیمو

  1. 4قاشق غذاخوری کره، نرم شده
  2. 1قاشق غذاخوری خرد شده جعفری تازه
  3. 1قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  4. 1/4قاشق چای خوری پودر سیر
  5. استیک
  6. 1/4فنجان فلفل سیاه
  7. 1/1قاشق چای خوری فلفل سفید
  8. 1/2قاشق چای خوری فلفل قرمز
  9. 1قاشق چایخوری برنج قهوه ای
  10. 1/4 قاشق چایخوری شکر
  11. 1قاشق غذاخوری نمک
  12. 1قاشق چای خوری پودر سیر

 

مواد لازم برای تهیه استیک گریل شده با لیمو

کره و جعفری و آب لیمو و پودر سیر را با هم مخلوط کنیداستیک را با این مواد مرینت کنید و داخل یک پلاستیک گذاشته و بگذارید چند ساعت بماند.فلفل سیاه و فلفل سفید و فلفل قرمز و شکر و پودر نمک و سیر را با هم مخلوط کنید.برای پخت استیک را از دو طرف در پودری که جداگانه تهیه کرده اید بگذارید و در آخر روی گریل استیک را کباب کنید.استیک ها را با لیمو سرو کنید. نوش جان

 

 

خواص جعفری

 

ویتامین C دارای عملکردهای متفاوتی در بدن هستند. این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم میباشد. در نبوداین ویتامین، رادیکال های آزاد موجب بروز بیماری های مختلفی مانند: گرفتگی عروق، سرطان روده ، دیابت و آسم می شوند. بنابراین متوجه می شویم چرا افرادی که مقدار زیادی از غذاهای حاوی ویتامین C را مصرف می کنند، کمتر دچار این بیماری ها می شوند.ویتامین C دارای اثر ضد التهابی نیز می باشد. بنابراین برای بهبود بیماری هایی مثل التهاب مفاصل و استخوان ها مفید است.

جعفری حاوی غلظت بالایی از کاروتنوئیدهای پیش ساز ویتامین A، مخصوصا بتا کاروتن می باشد. بتا کاروتن، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهم است.رژیم های غنی از بتا کاروتن نیز از پیشرفت بیماری های تصلب شرائین، دیابت ، سرطان روده، آسم و التهاب مفاصل و استخوان ها جلوگیری می کنند.بتا کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که یک ماده خیلی مهم برای تقویت سیستم ایمنی است و به آن ویتامین “ضد عفونت” نیز می گویند.

Check Also

استرامبولی لذیذ خانگی

اگر میخواهید یک غذای باکلاس برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه استرامبولی لذیذ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *