شیربرنج ترکیه ای بی نظیر

شیربرنج ترکیه ای
شیربرنج ترکیه ای

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای ترکیه ای اصیل را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه شیربرنج ترکیه ای را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شیربرنج ترکیه ای

  1. برنج نصف پیمانه ی پلوپز
  2. شیر 4 لیوان
  3. شکر یک لیوان
  4. وانیل یک بسته
  5. نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
  6. زرده تخم مرغ یک عدد
  7. آب یک استکان برای حل کردن نشاسته ذرت

 

 

طرز تهیه شیربرنج ترکیه ای

از شب قبل برنج را بگذارید تا خیس بخورد.برنج را با آب زیاد بگذارید تا له له شود.و خمیر مانند شود و هیچ آبی از آن باقی نماند و مانند خمیر شود.بعد از خمیر شدن برنج 4 لیوان شیر را به آن اضافه میکنیم.یک لیوان شکر را نیز به آن اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد.کمی از مقدار شیر که کم شد و به مقدار نضف رسید از روی گاز بردارید.وانیل را نیز به شیر اضافه کنید.سپس یک قاشق نشاسته ذرت را بازرده تخم مرغ و یک استکان آب مخلوط کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.بعد از جوشیدن داخل ظروف سفالی مخصوص بریزید.

و بعد داخل سینی فر کمی آب بریزید و کاسه ها را پر کرده و  داخل آن بچینید و بعد با دمای 180 درجه به مدت بیست دقیقه بگذارید و بعد گریل را روشن کنید تا روی آن طلایی تیره شود و اگز دوست داشتید روی آن را با پودر مغزهای دلخواه تزئین کنید.

این سوت لاچ بسیار خوشمزه است امتحان کنید.

 

 

شیر یک نوشیدنی بسیار مغذی است که سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B، خصوصا ویتامین B2 بوده و برای سلامت بدن لازم و ضروری است. این نوشیدنی بسیار آسان استفاده می شود و افراد می توانند در وعده غذایی صبحانه و یا میان وعده های غذایی از آن بهره ببرند.شیر برای همه گروه سنی به عنوان یک پیشگیری کننده استفاده میشود.

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *