کیک نازک موزی با طعم ویژه

کیک نازک موزی
کیک نازک موزی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک کیک خوشمزه با موز را به شما عزیزان آموزش دهیم.کیک نازک موزی یکی از کیک های جالب و خوشمزه میباشد که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه رویه بالای کیک نازک موزی

  1. 5قاشق غذا خوری کره
  2. 3/4فنجان قهوه قهوه ای تیره
  3. موز خشک متوسط

مواد لازم بریا تهیه کیک نازک

  1. آرد 3/4 فنجان کیک
  2. 3/4قاشق چای خوری پودر پخت
  3. 1/1قاشق چای خوری دارچین
  4. 1/4قاشق چای خوری چاشنی
  5. 1/4قاشق چای خوری نمک
  6. 4قاشق غذا خوری کره
  7. 2/3فنجان شکر
  8. 1تخم مرغ
  9. 1زرده تخم مرغ
  10. 2قاشق غذاخوری شیر
  11. بستنی برای سرو

 

طرز تهیه کیک نازک موزی

کره را داخل یک ماهیتابه بریزید تا آب شود.موز را از درازا نازک ببرید و داخل کره ای که زیرش را خاموش کرده اید بچینید و شکر را روی موز بپاشید.برای تهیه کیک پودر کیک و دارچین و نمک را داخل یک کاسه بزرگ بریزیدو هماهنگ با هم ترکیب کنید.کره و قند را چداگانه با یک میکسر مخلوط کنید.بعد از میکس کردن این دو تخم مرغ و زرده را به آن اضاف کنید تا به خوبی هم بخورند.مخلوط آرد را به سه قسمت تقسیم کنید و داخل ماهیتابه دو بر بریزید تا دو طرف آن قهوه ای شود.موز ها را روی کیک ها بچینید و حدود 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا بماند.این کیک را میتوانید با بستنی سرو کنید که فوق العاده میشود.

 

 

وزدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد.موز به دلیل مقدار زیاد آهنی که دارد، محرّک تولید هموگلوبین در خون می گردد و در نتیجه، در موارد کم خونی بسیار موثر استموز حاوی مقدار فراوانی «فروکتوالیگوساکارید» است که این ماده، پروبیوتیک های مفید برای دستگاه گوارش را به تحرک وامی دارد. فروکتوالیگوساکارید همچنین قابلیت جذب کلسیم در بدن را تقویت می کند.

 

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *