کیک زرد آلو و شکلات سفید برای عصرانه

کیک زرد آلو و شکلات سفید
کیک زرد آلو و شکلات سفید

یکی از خوشمزه ترین کیک ها با زرد آلو تهیه میشود که بسیار خوشمزه نیز میباشد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک زرد آلو و شکلات سفید را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک زردآلو و شکلات سفید

  1. کره 150 گرم
  2. شکلات سفید خرد شده 175 گرم
  3. تخم مرغ 4 عدد
  4. شکر دانه ریز 125 گرم
  5. بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  6. نمک مقداری
  7. برگه زردآلو خرد شده 100 گرم
  8. آرد ساده 200 گرم

 

طرز تهیه کیک زرد آلو و شکلات سفید

کف یک قالب کیک مربع شکل 20 سانتیمتری را کمی چرب کنید  و کاغذ روغنی بیاندازید.کره و شکلات را داخل یک کاسه آهنی روی حرارت قرار داده تا آب شوند و همزمان آنها را با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط یکنوخت و شفافی به دست بیاید.آنها را کنار بگذارید تا کمی خنک گردند.شکر و تخم مرغ ها را درون کاسه ای که کره و شکلات را آب کرده اید بریزید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط گردندو بگذارید تا خنک شوند. .آرد,بکینگ پودر و نمک و برگه های زردآلویی را که خرد کرده اید را داخل مخلوط مورد نظر بریزید و آرام هم بزنید.مخلوطی را که آماده کرده اید را درون قالب بریزید و در فر در دمای 180 درجه با 350 درجه فارنهایت به مدت 25 تا 30 دقیقه بگذارید تا بپزند.وسط کیک ممکن است که خوب نپخته باشد اما در حین سرد شدن سفت می شود. بگذارید کیک درون قالب بماند تا خنک گردد.وقتی که کیک خوب خنک شد آن را برگردانید و به شکل چهار گوش یا میله ای باریک برش زده و آماده سرو نمایید.

 

 

برای تهیه نكتار زردآلو ، مقداری زرد آلوی رسیده و سالم را در مخلوط كن بریزید. سپس كمی آب ، یخ و شكر به آن بیفزایید و آن را مخلوط كنید. با این مخلوط خنك و خوشمزه می توانید از میهمان گرمازده ی خود در فصل تابستان پذیرایی كنید.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *