اسموتی موز و توت فرنگی برای صبحانه

اسموتی موز و توت فرنگی
اسموتی موز و توت فرنگی

اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم برای صبحانه میگردید طرز تهیه این نوشیدنی سالم را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

  1. 250گرم توت
  2. 1موزمتوسط، پوست کنده و تقریبا خرد شده
  3. 300میلی لیتر 1٪ شیر کم چرب
  4. ماست طبیعی 150 میلی لیتر
  5. 15میلی لیتر قاشق عسل روشن

 

طرز تهیه نوشیدنی

همه مواد را در مخلوط کن بریزید و با مخلوط کن آنها را خوب مخلوط کنید.شیرینی آن را با توجه به ذائقه میهمانان خود تنظیم کنید.در جام هایی زیبا بریزید و میل کنید.

 

توت فرنگی و خواص آن

قند موجود در توت سفید برای كسانی كه مبتلا به مرض قند هستند ضرری ندارد. به همین علت به آنها توصیه می‌شود به جای قند، چای را با توت خشك بخورند.

این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اكسیدانی به نام آنتوسیانید است. آنتی‌اكسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد كه یكی از آنها كاهش میزان كلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

نقش دیگر آنتی‌اكسیدان‌ها پیشگیری از سرطان میباشد، به همین دلیل مصرف توت برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود.توت سفید حاوی فیبر فراوانی است، به همین دلیل ملین خوبی است.

 

توت در آسان جریان ادرار نیز نقش دارد.مصرف این میوه وزن را كاهش می‌دهد. طبق یافته‌های پژوهشگران فیبرهای نامحلول موجود در توت كالری جذب شده در بدن را كاسته و موجب كاهش وزن می‌شود.توت حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین c و آهن است، از این رو مصرف آن برای كسانی كه كم‌خونی دارند توصیه می‌شود.

جوشانده پوست خشك شاخه‌های جوان و تازه درخت این میوه، ملین و روان‌كننده مزاج است.توت به علت داشتن انواع ویتامین‌های گروه B در كاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب و هیجان موثر است.ویتامین A موجود در توت باعث رشد ناخن‌ها و تقویت چشم می‌شود.

Check Also

اسموتی سبزیجات نوشیدنی پرخواص

فکر کنم تا به حال اسموتی های زیادی را میل کرده باشید ولی تا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *