سوپ نودل و مرغ مخصوص پیش غذا

سوپ نودل و مرغ مخصوص
سوپ نودل و مرغ مخصوص

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه مخصوص را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ نودل و مرغ مخصوص را به شما خانم های با سلیقه در منزل آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ نودل و مرغ مخصوص

  1. 2 قاشق چای خوری کره
  2. 1 فنجان قطعه قطعه کرفس
  3. 1 فنجان خرد شده هویج
  4. 1⁄2 فنجان خرد شده پیاز
  5. 1⁄2 قاشق چای خوری آویشن
  6. 1 قاشق چای خوری ادویه مرغ
  7. 200 گرم آب مرغ
  8. 2 قاشق چای خوری عصاره تخم مرغ
  9. 240گرم رشته فرنگی
  10. 2 سینه مرغ پخته
  11. جعفری به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه سوپ نودل و مرغ مخصوص

کره را در یک قابلمه بزرگ آب کنید.کرفس و هویج و پیاز را برای مدت 5 تا 10 دقیقه در قابلمه و با کره سرخ کنید.آویشن و ادویه مرغ و آب مرغ را به مواد سرخ شده اضافه کنید تا به جوش آید.رشته فرنگی و مرغ ریش ریش شده پخته را به مواد اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه روی شعله قرار دهید تا جوش بخورد و کامل پخته شود. روی آن را جعفری بپاشید.

 

خواص کرفس

تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف روزانه ی آب کرفس به مدت یک هفته، تاثیر بسیار خوبی روی پایین آوردن فشارخون دارد. آب کرفس مُدر است؛ پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده‌ های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار کمک می‌ کنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌ کنند.ماده شیمیایی Phthalides موجود در کرفس سبب آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می گردد و نرمی و انعطاف مخصوصی به آن ها می دهد. به همین جهت خون به آسانی در عروق گردش کرده و به تمام بافت ها می رسد. در ضمن این ماده شیمیایی سبب کاهش ترشح هورموناسترس در بدن نیز می شود.جالب این که در موقع مصرف مداوم آب کرفس فشار خون در حد طبیعی باقی می ماند و بیشتر از آن کاهش نمی یابد که خود یکی از شگفتی های طبیعت این سبزی است.

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *