پودینگ موز و تخم شربتی گوارا و رفع عطش

پودینگ موز و تخم شربتی گوارا
پودینگ موز و تخم شربتی گوارا

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نوشیدنی خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه  پودینگ موز و تخم شربتی گوارا  را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پودینگ موز و تخم شربتی گوارا

  1. تخم شربتی 2 قاشق غذا‌خوری
  2. موز 1 عدد رسیده
  3. شیر 1/4 پیمانه
  4. عصاره وانیل 1 پینچ
  5. عسل اختیاری

 

 

طرز تهیه پودینگ موز و تخم‌ شربتی گورارا

ابتدا موز رسیده را خرد کرده و با پشت چنگال قشنگ نرم کنید.در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید موز و شیر را میکس کنسد.وانیل را به موز اضافه کنید.تخم شربتی را در آب ریخته وآن را تمیز بشویدد.پس از اینکه تخم شربتی را شستید آن را به مواد میکس شده اضافه کنید و یک قاشق عسل به آن بیفزایید.پودینگ شما آماده است .آن را در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید تا آماده برای سرو شود.روی این پودینگ را میتوانید با تکه های موز تزیین کنید.

 

 

تخم شربتی موهبتی از آمریکای جنوبی است. رنگ‌های مختلفی (سفید، قهوه‌ای، بژ و خاکستری) از این دانه‌ها وجود دارد. البته باید بدانید که رنگ‌ها تأثیری در ارزش غذایی و میزان مواد مغذی‌شان ندارد. تخم شربتی منبع خوب امگا ۳ و امگا ۶ است که به تعادل عصبی کمک کرده و خواص ضدالتهابی بالایی دارد. البته میزان بالای کلسیم موجود در این دانه‌های ریز را نمی‌توان نادیده گرفت.

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می‌باشد. در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسیدهای چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد. حتماً می‌دانید که تخم کتان نیز یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد. وجود میزان بسیار زیاد اسیدهای چرب در تخم شربتی، هم آن را به یک ضدالتهاب طبیعی تبدیل کرده و هم باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی می گردد که تخم شربتی یا چیا سید مصرف می نمایند.

Check Also

شربت زعفران خانگی عالی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *