قطاب خوشمزه به سبک روسی ها

قطاب خوشمزه
قطاب خوشمزه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی به اسم ایرانی و لی به سبک روسیه را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه قطاب خوشمزه به سبک روسی را به شما عزیزان ٱموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه قطاب خوشمزه به سبک روسی

  1. آرد (الک‌شده) دو و یک چهارم پیمانه
  2. کره 220 گرم
  3. پودر قند یک دوم پیمانه + به میزان لازم
  4. گردو (خردشده) 1 پیمانه
  5. پودر دارچین 2 قاشق چایخوری
  6. هل یک چهارم قاشق چایخوری
  7. نمک یک هشتم قاشق چایخوری
  8. اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه قطاب خوشمزه به سبک روسی

داخل کاسه ای پودر قند، کره (به دمای محیط رسیده)، اسانس وانیل، پودر دارچین و هل را با هم مخلوط کنید.  با همزن برقی به مدت 1 دقیقه بزنید تا مواد مورد نظر با هم یکدست شود.آرد و نمک را با هم مخلوط کنید و 2 بار آن را الک کنید.مخلوط آرد را به مواد اولی اضافه کنید و با دست اندکی آنمها را ورز بدهید تا خمیر نرمی به دست آید.اگر مشاهده کردید که خمیر خشک است یک ق س ماست به خمیر اضافه کنیدگردو را داخل خمیر بریزید و با یک قاشق به آرامی آن را مخلوط کنید.از خمیری که اصل شده است تکه هایی به اندازه یک گردو برداترید و به شکل گرد حالت دهیدو مواد را داخل سینی فری که چرب کرده اید بچینید. سینی را در طبقه وسط فر در دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا 15 دقیقه بماندوبپزد. مواد را بعد از در آوردن از فر در پودر قند بغلتانید و گذاشته تا خنک گردد.بعد یک دفعه دیگر در پودر بغلتانید و سرو کنید.

 

 

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود. به خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ها گرسنه‌تان نمی‌شود.

 

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *