ترشی تربچه پرخواص و عالی

ترشی تربچه پرخواص
ترشی تربچه پرخواص

ترشی ها یکی از خوشمزه ترین چاشنی ها برای همه میباشند. امروز قصد داریم طرز تهیه یک ترشی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ترشی تربچه پرخواص را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی تربچه پرخواص

  1. برش های باریک تربچه 3/4 فنجان
  2. برش های باریک هویج 1/4 فنجان
  3. سیر سبز (یا معمولی) خرد شده یک حبه
  4. فلفل هالپانو (یا فلفل های دیگر) یک عدد
  5. سرکه برنج نصف فنجان
  6. شکر ارگانیک نصف فنجان
  7. نمک دریایی نصف قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه ترشی تربچه پرخواص

سرکه و نمک و شکر را در قابلمه کوچکی بریزید و روی اجاق گاز بجوشانید و هم بزنید تا شکر کامل حل شود.بعد از آن تربچه ها و هویج و سیر را اضافه کرده و اگر فلفل را تهیه کرده اید آن را نیز اضافه کنید و بعد اط آن از روی شعله بردارید.مواد مورد نظر را داخل شیشه استریل بریزیدو در یخچال نگهداری کنید.

 

 

نکات

  1. ترشی تربچه جزو ترشیجات و شور می باشد.
  2. زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
  3. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب است.

 

خواص تربچه

رای تهیه این محلول یک مشت دانه تربچه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ۴ لیوان آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس پنبه آغشته به این محلول را به طور منظم روی دانه های سیاه و لکه ها بمالید. این محلول برای کاهش درد و التهاب بر اثر گزیدگی حشرات نیز مفید است. این گیاه برای رفع اختلالات ادراری مانند التهاب و آلودگی قارچی موثر است. این گیاه که ادرارآور است در دفع سموم از بدن مفید است.خاصیت ضدسموم و ضدسرطانی آن برای درمان سرطان های مختلف مانند کلیه، روده، معده و … موثر اشست. ویتامین c، فسفر، روی و ویتامین B کمپلکس موجود در این گیاه ریشه ای برای پوست مفید میباشد. خاصیت ضدعفونی کننده آن، اختلالات پوستی مانند خشکی، ترک و جوش های قرمز را برطرف می کند.این گیاه که غنی از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است، مصرف آن به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود. با تب ایجاد شده از عفونت مقابله می کند. علاوه بر خاصیت هایی که ذکر شد، تربچه سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و گردش خون را بهبود می بخشد

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *