فسنجان میگو خانگی و بی نظیر

فسنجان میگو خانگی
فسنجان میگو خانگی

امروز قصد داریم طرز تهیه غذایی تلفیقی از غذای خانگی و دریایی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه فسنجان میگو خانگی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه فسنجان میگو خانگی

  1. میگو 250 گرم
  2. جعفری و گشنیز خرد شده 1 پیمانه
  3. پیاز 1 عدد
  4. گردو 150 گرم
  5. رب انار 1 تا 2 قاشق غذاخوری
  6. شکر در صورت دلخواه
  7. دارچین و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه فسنجان میگو خانگی

در ابتدای کار پیاز ها را خرد کنید و در روغن کمی تفت بدهید.میگو را پاک کنید و آنها را تمیز بشویید.کمی میگو را تفت دهید و زردچوبه و فلفل سیاه و دارچین را به میگو ها افزوده تا رنگ بگیرد.جعفری و گشنیز را خرد کنید و با میگو ها تفت داده تا عطر خوشی بگیرد.گردو ها را آسیاب کنید و در قابلمه ای جدا ده دقیقه حرارت دهید  تا روغن بیندازد و بعد از اینکه به روغن افتاد آن را به میگو و سبزی بیفزایید. رب انار را به آن در این مرحله افزوده و یک لیوان آب سرد را به آۀن اضافه کنید.میگو به دلیل بافت نرمی که دارد خیلی نیازی به پخت ندارد کمی که از آب کم شد کافی است.کمی حبه یخ به آن بیفزایید تا به روغن بیفتد.طعم غذا باید ملس باشد.

 

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده‌غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ‌کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش‌وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

یکی از مواد‌معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده‌مغذی تامین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد.

 

 

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *