اسموتی آناناس و نعناع تابستانی

اسموتی آناناس و نعناع
اسموتی آناناس و نعناع

اسموتی ها یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و مورد علاقه همه در این فصل گرم میباشد که امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از این اسموتی های خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه اسموتی آناناس و نعناع را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی

  1. برگ نعناع 8 برگ
  2. تکه های یخ زده آناناس یک پیمانه
  3. خامه یک چهارم پیمانه
  4. آب یک سوم پیمانه
  5. شکر به اندازه کافی

 

طرز تهیه اسموتی آناناس و نعناع

پوست آناناس تازه را کنده و آناناس ها را تکه تکه کنید .برگ تازه نعناع را با آناناس در میکس مخلوط کنید مواد دیگر را ریخته و دوباره میکس کنید.اگر مواد بی مزه بود شکر و اگر سفت بود برحسب مزه و سفتی آب اضافه کنید.

 

 

درباره عرقیات

از هر گیاهی مانند برگ نعنا، بیدمشک، ریحان، گل محمدی یا زیره که دارای رایحه و اسانس باشد، می توان عرقیات گیاهی تهیه و عرضه کرد..برای تولید عرق گیاهی، ابتدا آب و ماده معطر را که همان گیاه باشد، جوشانده. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، معطری است که ما ایرانی ها به آن ها عرق گیاهی می گوییم.

طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می شود. این آب های معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوبشان، خواصی هم برای بدن دارند. ما ایرانی ها معمولاً فقط به مایعی که از گلبرگ های گل محمدی تهیه می شود، «گلاب» می گوییم و سایر آب های معطر مقطر را «عرق گیاهی» یا «طبی» می نامیم.عرقیات یکی از بهترین نعمت هایی است که تولید شغل از آن میتواند علاوه بر کار و کاسبی خوب به سلامت بدن تمامی افراد جامعه کمک شایانی کند.

Check Also

اسموتی سبزیجات نوشیدنی پرخواص

فکر کنم تا به حال اسموتی های زیادی را میل کرده باشید ولی تا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *