سالاد هندوانه و گوجه با پنیر

سالاد هندوانه و گوجه
سالاد هندوانه و گوجه

امروز قصد داریم طرز تههی یک سالاد خوشمزه مخصوص صبحانه را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد هندوانه و گوجه را با پنیر به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه و گوجه

  1. دو قاپ متوسط هندوانه
  2. 1 و 1/2 فنجان گوجه فرنگی گیلاسی
  3. پنیر پارمسان به مقدار دلخواه
  4. پنیر لاکتیکی محلی گوسفندی به مقدار کافی
  5. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  6. 2 قاشق غذاخوری سرکه
  7. 1/2 فنجان جعفری

 

 

طرز تهیه سالاد هندوانه و گوجه

هندوانه را از پوسته جدا کرده و به مکعب های کوچک تقسیم کنید.پنیر لاکتیکی گوسفنی را به مکعب های کوچک تقسیم کنید.و با نمک در یک کاسه ترکیب کنید به طوری که پنیر ها و هندوانه له نشود.2 قاشق غذاخوری آب هندوانه و روغن و سرکه را به هم مخلوط کرده و روی سالاد بریزید.جعفری را کمی خرد کرده و روی سالاد بریزید.

 

 

خواص هندوانه

بررسی ها نشان می دهد میزان لیکوپن موجود در هندوانه حدود 1.5 برابر بیش از گوجه فرنگی بزرگ و تازه است. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که از تولید رادیکال های آزاد مضر برای سلول های بدن جلوگیری می کند. همچنین لیکوپن موجود در میوه های قرمزرنگ و سبزیجات به مبارزه با بیماری های قلبی و برخی انواع سرطان ها کمک می کند.برای حفظ بیشترین میزان آنتی اکسیدان در هندوانه لازم است آن را پیش از بریدن در دمای اتاق نگهداری کنید.
آب هندوانه تسکین دهنده دردهای عضلانی است

نتایج یک بررسی نشان می دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهیچه ای و افزایش ضربان قلب جلوگیری خواهد کرد. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده «سیترولین» در این میوه است که عملکرد رگ ها را بهبود داده و فشارخون را پایین می آورد.هندوانه هم جزو میوه ها و هم جزو سبزیجات میباشد.

هندوانه نیز همچون بسیاری از میوه ها با کاشت دانه آن تولید می شود. همچنین پوست این میوه قابلیت مصرف دارد. در حقیقت طبیعت دو وجهی هندوانه تمام قسمت های آن را قابل خوردن کرده و هیچ بهانه ای برای دور انداختن این میوه وجود ندارد.

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *