کاسرول مرغ و سیب زمینی دلپذیر

کاسرول مرغ و سیب زمینی
کاسرول مرغ و سیب زمینی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک خوراک باکلاس با مرغ را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی

  1. سینه مرغ 2 لوب مکعبی
  2. 8سیب زمینی، مکعبی
  3. 1/3قاشق غذاخوری روغن زیتون
  4. 1/1قاشق چای خوری نمک
  5. 1قاشق غذاخوری فلفل تازه فلفل
  6. 1قاشق غذاخوری پاپریکا
  7. 2قاشق غذاخوری پودر سیر
  8. 2فنجان پنیر چدار، خرچنگ
  9. 1فنجان بیکن
  10. 1فنجان پیاز سبز پخته شده
  11. سس داغ

 

طرز تهیه کاسرول مرغ و سیب زمینی

در کاسه ای بزرگ روغن زیتون و نمک و فلفل و پاپریکا و پودر سیر و سس داغ را با هم مخلوط کنید.سیب زمینی را به کاسه افزوده و بگذارید تا 10 دقیقه بجوشد.با استفاده از یک قاشق سوراخ سوراخ سیب زمینی را جمع کنید به گونه ای که سس ها در ظرف باقی بماند.یک ماهیتابه را برداشته و کمی روغن در آن بریزید سیب زمین را به صورت یکدست در ماهیتابه بریزید و به مدت 45 دقیقه بگذارید تا سرخ شود.مکعب های مرغ را در سسی که از قبل سیب زمینی را در آن خوابانده اید قرار دهید و دوباره مانند سیب زمینیمرغ ها را برداشته و در روغن و در ماهیتابه سرخ کنید.بیکن ها را نیز خرد کنید و کنار بگذارید.بیکن و پنیر و پیاز سبز را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا پنیر آب شود.مواد را رد ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.

 

نکاتی در مورد سیر

سير را به صورت قرص سير،ترشي سير،سير سرخ شده و…استفاده مي کنند.از نظر علمي، ترکيبات و مکانيسم اثر سير تا حد زيادي پيچيده است و ترکيبات موجود در آن، زماني که پوست حبه هاي سير جدا نشده است، نسبت به وقتي که پوست کنده و خُرد مي شود کمي متفاوت است، يعني به محض له شدن سير و مجاورت با هوا تغييراتي در آن روي مي دهد، چون مواد اصلي و موثر سير نسبت به هوا و به ويژه حرارت حساس میباشند. هر چه سير بيشتر حرارت داده شود، خواص آن کمتر خواهد شد. بنابراين اثر سير در غذاهاي پخته و سرخ شده به مراتب کمتر از سير تازه است.

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *