مرغ با سس گوجه گیلاسی و پارمسان

مرغ با سس گوجه گیلاسی
مرغ با سس گوجه گیلاسی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک مرغ جدید را به شما عزیزان اموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مرغ با سس گوجه گیلاسی و پارمسان را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ با سس گوجه گیلاسی

  1. 4 عدد سینه بدون استخوان مرغ
  2. 1/2قاشق چای خوری نمک
  3. 1/2قاشق چای خوری فلفل سیاه، تقسیم شده
  4. 1/4فنجان پنیر پارمسان، رنده شده
  5. 1قاشق غذا خوری آرد همه منظوره
  6. 2قاشق چای خوری روغن زیتون تقسیم شده
  7. 1/2فنجان پیاز، ریز خرد شده
  8. 1/4فنجان سوپ مرغ
  9. 2فنجان گوجه فرنگی گیلاس
  10. 1/2قاشق چای خوری پونه کوهی

 

 

طرز تهیه مرغ با سس گوجه گیلاسی

مرغ را با 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل بپزید.پنیر و آرد را ترکیب کنید و داخل یک بشقاب بریزید و یک قسمت از هر سینه مرغ را در پنیر قرار دهید.کمی روغن درون یک ماهیتابه بزرگ بریزید و در ابتدا از یک سمت مرغ که پنیر دارد درون روغن قرار دهید تا سینه سرخ شود سپس سمت دیگر را قرار دهید.مرغ را که آماده کرده اید کنار بگذارید.در کمی روغن پیاز را سرخ کنید.سوپ و سرکه را به پیاز اضافه کنید.یک دقیقه تازمانی که کمی از سوپ تبخیر شود غذا را حرارت دهید و در پایان گوجه گیلاسی و نمک و پونه کوهی را به مواد افزوده و کمی حرارت دهید تا گوجه ها اندکی له گردند.مرغ ها را درون یک دیس زیبا بگذارید و سس آماده شده را روی آن بریزید.

 

خواص پونه

باگیاه پونه می توان یک دم نوش فوق‏ العاده تهیه نمود. برای تهیه ‏ی یک فنجان دمنوش پونه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه ی تازه و یا یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید مدت 10 دقیقه دم بکشد و رنگ چای در بیاید. اگر دوست داشتید می ‏توانید آن را کمی شیرین کنید.

 

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *