سس تمشک مخصوص کیک و دسر

سس تمشک مخصوص
سس تمشک مخصوص

خیلی از شما خانم ها دوست دارید طرز تهیه سس هایی که روی بستنی ها و کیک ها و دسر ها میریزند را یاد بگیرید.امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از این سس ها را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سس تمشک مخصوص را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سس تمشک مخصوص

  1. 300 گرم  تمشک
  2. 1/2فنجان آب
  3. 3/4فنجان شکر

 

طرز تهیه سس تمشک مخصوص

تمشک را رد یک ظرف تمیز بشویید و بگذارید تا خشک شود.در یک ظرف نچسب تمشک را ریخته و آب را به ان بیفزایید.شکر را نیز به آن افزوده و حرارت را کم کنید تا زمانی جوش بخورد که محلول غلیظ شود.

 

 

خواص تمشک

این میوه جنگلی، سر درد را درمان، خون را تصفیه و قلیانی می نماید.بدن را ضد عفونی کرده و فشارخون را کاهش میدهد.ادرار و اشتها را زیاد میکند.مسکن صفرا و پاک کننده صفرا از امعاء است.بهترین  روش درمان روماتیسم و تصلب شرایین است،برای کسانی که درد معده دارند، میوه ی خوبی است و از تحریکات جلدی جلوگیری می نماید.قندش برای مبتلایان به مرض قند مفید و مداوا است خوردن آن تنفس را آسان و تنگ نفس را درمان می کند.شربت تمشک برای مبتلایان به تب و آبله مرغان و سرخک بسیار مفید است.قرقره جوشانده تمشک برای درمان درد گلو و آنژین سود فراوان دارد.سکنجبین میوه تمشک خنک کننده بوده و برای رفع یرقان و التهاب صفرا و کبد سودبخش است.

علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد خوردن تمشک به جلوگیری از روند پیر شدن سلول ها کمک می کند و عملکرد بدن و مغز را بهبود می بخشد.میوه تمشک مثل چیالک سرشار از ویتامین های ث ، قند، توت ، جوهر لیمو و ترشی سیب است و به همین جهت طعم ترش مطبوعی دارد، و به علت داشتن املاح زیاد، خون را قلیایی کرده و ترشی آن را از بین می برد.میوه تمشک بسیار خنک و ضد رطوبات بدن است و راه ورود میکربها را به عروق بسته و از خونریزی و فساد خون جلوگیری کرده ، و رقت خون را درمان خواهد کرد.

Check Also

سس لیمو دلپذیر خانگی

یکی از سس های خوشمزه ای را که میتوایند در منزل تهیه کنید سس لیمو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *