سوپ دریایی ایتالیایی یک سوپ دلپذیر

سوپ دریایی ایتالیایی
سوپ دریایی ایتالیایی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای دریایی به سبک ایتالیایی را به شما آموزش دهیم.این غذا را میتوانید در میهمانیها به عنوان پیش غذا میل کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ دریایی ایتالیایی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ دریایی ایتالیایی

  1. 1/4 فنجان روغن زیتون
  2. 1/4فنجان پیاز، خرد شده
  3. 2قاشق غذاخوری سیر خرد شده
  4. 4قاشق چای خوری پونه، خشک شده
  5. 2 فنجان گوجه فرنگی خرد شده
  6. 1کیلوگرم میگو
  7. 2قاشق غذاخوری ریحان خشک
  8. 1/4قاشق چای خوری فلفل سیاه

 

 

طرز تهیه سوپ دریایی ایتالیایی

روغن را در ماهیتابه ریخته و حرارت دهید.پیاز و سیر و پونه را داخل روغن سرخ کنید.گوجه فرنگی و آب کرفس را به مواد اضافه کنید.میگو ها را پاک کرده وبا پیاز تفت دهید تا بوی آن گرفته شود.میگو را نیز به مواد اضافه کنید.بگذارید تا زمانی که کمی مایع غلیظ میشود مواد را حرارت دهید فلفل سیاه و ریحان را به سلیقه خودتان به سوپ اضافه کنید.

 

 

درباره میگو

از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو ، کالری کم تری دارند . پروتیئن موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد .پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت هم بند به راحتی هضم است . برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تامین پروتئین روزانه آنها است .

میگوها در کل دارای چربی کمی است، اسیدهای چرب امگا.ـ ۳ که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید میباشد ، در میگو ها به فراوانی یافت می شوند . این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی موثر باشد.اسیدهای چرب امگا.ـ۳ هم چنین اجزای ضروری برای غشا سلول مغز و بافت چشم است . میگو منبع غنی از ویتامین های A، ، ۶ B ۱۲B ، C، D، E، و املاحی چون کلسیم ، آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم ، روی ، مس ، منگنز ، و سلنیم است . علاوه بر این ؛ کلسیم ، آهن ، روی ، منیزیم ، و فسفر میگو نسبت به سایر آبریان بیش تر است .

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *