کلم اسپایسی شده هندی با طعم عالی و لذیذ

کلم اسپایسی شده هندی
کلم اسپایسی شده هندی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه هندی را به شما عزیزان آموزش میدیهم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کلم اسپایسی شده هندی را به شما بانوان گرامی علاقه مند به غذاهای هندی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کلم اسپایسی شده هندی

  1. 2 فنجان کلم خرد شده
  2. 1-2 فلفل چیلی
  3. 1/4قاشق چای خوری دانه های خردل
  4. 1/4قاشق چای خوری دانه زیره
  5. 1/4قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  6. 1/2قاشق چای خوری پودر
  7. 1/2قاشق چای خوری رب با سیر
  8. 1/2فنجان پیاز خرد شده
  9. 1قاشق چایخوری روغن
  10. نمک
  11. سیب زمینی خرد شده به مقدار کم

 

طرز تهیه کلم اسپایسی شده هندی

ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و رون را درون ان بریزید دانه های خردل و زیره را به روغن بیفزاییدزنجبیل و چیلی و پیاز را به مواد اضافه کنید.تا حدی مواد را حرارت دهید تا کمی پیاز نرم شودکلم را نیز به مواد بیفزایید.نمک و پودر زردچوبه را به مواد بیفزایید تا حدی مواد را حرارت دهید تا کلم به اندازه ای که دوست دارید پخته شود.سیب زمینی خرد شده را نیز اضافه کنید.

 

درباره هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن می باشد که در کبد به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین در رتینا یا شبکیه به ردوپسین – رنگدانه ارغوانی رنگ مورد نیاز در دید شب – تبدیل می شود.همچنین تحقیقات ثابت کرده بتاکاروتن از بروز دژنراسیون ماکولا چشمی و آب مروارید سنایل – شایع ترین نوع آب مروارید -پیشگیری و محافظت می کند.در یک بررسی مشخص شد که افرادی که مقدار بیشتری بتاکاروتن مصرف کرده بودند احتمال خطر ابتلای آنان به دژنراسیون ماکولار چشمی 40 درصد کمتر از کسانی که بتاکاروتن کمتری مصرف کرده بودند وجود داشت.

تحقیقات نشان میدهد مصرف هویج خطر ابتلا به سرطان ریه، سینه و کولون (روده بزرگ) را کاهش می دهد.محققان به تازگی کشف کرده اند که دو ماده موجود در هویج به نام های فالکارینول و فالکاریندول خواص ضد سرطانی دارند.فالکارینول ماده ضدآفت طبیعی است که توسط هویج تولید می شود تا از ریشه خود در مقابل بیماری های قارچی محافظت کند.

Check Also

بریانی سبزیجات ، یک غذای هندی

بریانی سبزیجات ، یک غذای هندی که امروز درباره اش قرار است آموزش آن را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *