سوپ ترکی پیش غذای اعیانی و لذیذ

سوپ ترکی
سوپ ترکی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک پیش غذای خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ ترکی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این سوپ یک پیش غذای اعیانی میباشد.

مواد لازم برای تهیه سوپ ترکی

  1. 2 فنجان کوفته بوقلمون
  2. 1پیاز زرد، خرد شده
  3. 1فنجان کرفس، کباب شده
  4. 1فنجان هویج، کباب شده
  5. 1فنجان قارچ تازه خرد شده
  6. 1قاشق چای خوری ریحان خشک
  7. 1/2قاشق چایخوری رزماری خشک شده
  8. 1حبه سیر
  9. 2قاشق چای خوری کره
  10. 3فنجان جوجه مرغ
  11. 2فنجان سیب زمینی سرخ شده
  12. 1فنجان شیر کامل
  13. 1/2فنجان خامه ترش
  14. جعفری برای تزیین

 

 

طرز تهیه سوپ ترکی

سبزیجات خرد شده و پخته شده به جز سیب زمینی را با هم مخلوط کنید و ریحان و سیر و رزماری را در 2 قاشق کره بریزید تا گرم شود.سیب زمینی و بوقلمون و سوپ را اضافه کنید.آب را روی آن بریزید و جدود 15 دقیقه بگذارید تا بپزد. حرارت را کم کنید سیب زمینی پخته شده و نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و20 دقیقه بگذارید قوام بیاید.با خامه کم و جعفری خرد شده تزیین کنید.

 

 

خواص رزماری

اگر در هضم غذا مشکل دارید رزماری مصرف کنید. رزماری حاوی ترکیباتی مانند فلاوونوئیدها و سینئول و غیره است که برای درمان دل درد، اسهال، باد شکم، نفخ و یا یبوست بسیار مفید است. در واقع رزماری یکی از آن درمان‌های طبیعی و تاثیر گذار در سیستم گوارشی است.روش استفاده5 گرم برگ رزماری را در یک فنجان آب جوش و به مدت 10 دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و بنوشید. می‌توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این دم کرده را ترجیحاً بعد از غذا میل کنید.همچنین می‌توانید 2 قطره روغن گیاهی خوراکی رزماری را با کمی عسل مخلوط کرده و سپس در یک فنجان آب داغ حل و میل کنید.

قدرت بالای ترکیبات موجود در رزماری برای بهبود عملکرد ارگان‌های بدن به خصوص کیسه‌ی صفرا و کبد شناخته شده است. باید بدانید که رزماری باعث دفع توکسین ها یا همان سموم موجود در کبد می‌شود. وقتی که کبدتان درست کار کند مطمئن باشید که تأثیر مثبت آن روی عملکرد ارگان‌های دیگر بدن کاملا قابل‌مشاهده است.روش مصرف: قاشق چای‌خوری پر معادل 20 گرم برگ رزماری را با 150 میلی‌لیتر آب جوش دم کنید. در ظرف را بگذارید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس محلول را صاف کرده و میل کنید. بهتر است به مدت 20 روز، صبح‌ها به صورت ناشتا این دم کرده را بنوشید. با همین کار ساده بدنتان سم زدایی و تمیز می‌شود.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *