کباب قلقلی خانگی مخصوص انواع غذا

کباب قلقلی خانگی مخصوص
کباب قلقلی خانگی مخصوص

کباب قلقلی خانگی مخصوص یا کوفته قلقلی در تهیه انواع غذاها به خصوص کلم پلو مورد استفاده قرار میگیرد.امروز قصد داریم طرز تهیه این کباب پر کاربرد را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را ببینید.

مواد لازم برای تهیه کباب قلقلی خانگی مخصوص

  1. 2 کیلو گوشت گاو
  2. 2قاشق غذاخوری سیر
  3. 2تخم مرغ
  4. 4قاشق چایخوری سس
  5. 1فنجان پنیر پارمسان خشک
  6. 1/2قاشق چای خوری نمک
  7. 1/4قاشق چای خوری فلفل

 

 

طرز تهیه کباب قلقلی

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه مخلوط بزرگ ترکیب کنید و آنها را با دست های خود ورز دهید.یک قاشق غذاخوری از گوشت را بردارید و قلقلی کنید و داخل ماهیتابه انداخته و سرخ کنید.این کباب یا کوفته قلقلی را میتوانید رد انواع غذاها به خصوص کلم پلو و کوفته قلقلی با بادمجان مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

خواص تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ 100 گرمی حاوی 5/12گرم پروتئین است که معادل 11 درصد نیاز روزانه ما محسوب میگردد. پروتئین ها در اکثر عملکردهای سلولی بدن شرکت دارند. محققان روی افرادی که رژیم لاغری گرفته اند بررسی هایی انجام داده اند و مشاهده کرده اند افرادی که به مدت 8 هفته، هر هفته 5 مرتبه تخم مرغ برای صبحانه خورده اند بیشتر از بقیه افراد لاغر شده اند.تخم مرغ یک ماده غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و ویتامین است و افراد زیادی در دنیا از این ماده غذایی استقبال می کنند و در اکثر وعده های خود از این چاشنی استفاده می کنند.

بسیاری از مردم دنیا در وعده صبحانه تخم مرغ را به صورت نیمرو و یا املت درست می کنند که در این غذا به علت مصرف زیاد روغن، خصوصیات خوب خود را به این صورت از دست می دهد.تخم مرغ آب پز دارای ویتامین های مختلفی از جمله پتاسیم است که به دلیل استفاده نکردن از روغن، یک ماده غذایی بسیار مناسب برای افراد ورزشکار و چاق محسوب می شود.

Check Also

کباب کوبیده سنتی دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و بی نظیر ترین غذاهایی را که میتوانید برای میهمانان خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *