زغال اخته یخی گوارا و ضد عطش تابستانی

زغال اخته یخی
زغال اخته یخی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک نوشیدنی یخی و گورارا مخصوص گرمای تابستان را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه زغال اخته یخی گوارا را به شما بانوان با سلیقه آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه زغال اخته یخی

  1. پودر زغال اخته
  2. جا یخی
  3. آب لیمو به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه زغال اخته یخی

در ابتدا زغال اخته یا پودر آن و لیمو را در یک میکسر بریزید و کامل پوره کنید.سپس داخل جایخی بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد.بعد از بستن یخ ها آنها را دوباره در میکسر بریزید و پوره کنید تا مانند یخ در بهشت در بیاد. مواد پوره شده را در جام هایی زیبا ریخته و با اعضای خانواده میل کنید.

 

 

درباره زغال اخته

مصرف عصاره زغال اخته برای پیشگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری مفید است. علت این است که زغال اخته ادرار را اسیدی می کند که حاوی یک عامل ضد باکتری به نام هیپوریک اسید و همچنین ترکیبات دیگری (تعدادی از متخصصان تغذیه بر این باورند که اثرات دفاعی زغال اخته به دلیل وجود اسید تانیک است که فقط در زغال اخته و سنبل کوهی یافت می شود که باعث جلوگیری از چسبندگی باکتری ها به دیواره های مثانه و بروز عفونت می شود.به عبارت دیگر زغال اخته به خروج باکتری ها از بدن کمک و از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت جلوگیری می کند) است که از چسبیدن باکتری بیماری زای اشرشیاکلی به دیواره مجرای ادرار جلوگیری می کند و موجب دفع آن از طریق ادرار می شود.

باکتری اشرشیاکلی عامل 90 درصد عفونت های مجاری ادراری میباشد.آب زغال اخته برای افراد مبتلا به سنگ های کلیه و ادرار بدبو مؤثر میباشد، زیرا با اسیدی کردن ادرار در رفع آن اثر چشمگیری دارد، بخصوص اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد.یکی از متداول ترین عفونت ها، التهاب مثانه است که به ویژه در خانم ها شایع است. به نظر می رسد اسید بنزوئیک موجود در زغال اخته نیز در ایجاد این خواص درمانی و پیشگیری نقش داشته باشد؛ هر چند تحقیقات اخیر نشان می دهند که این اثر احتمالاً به دلیل وجود پلیمری در زغال اخته می باشد که ماهیت آن هنوز شناخته نشده است

Check Also

یخ در بهشت توت فرنگی مخصوص تابستان

در گرمای زیاد تابستان هیچ چیز به اندازه یک نوشیدنی خوشمزه تابستانی نمی چسبد.امروز قصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *