دسر پای توت فرنگی فوری و لذیذ

دسر پای توت فرنگی فوری
دسر پای توت فرنگی فوری

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر خوشمزه با توت فنگی را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پای توت فرنگی فوری را به شما عزیزان اموزش میدهیم. امیدوارم که از این دسر خوشتان بیاید.

مواد لازم برای تهیه دسر پای توت فرنگی

  1. 1 فنجان قند شکر
  2. 1/4فنجان آب
  3. 1قاشق غذاخوری آرد ذرت
  4. 1/4فنجان پودر ژلاتین توت فرنگی
  5. 4فنجان توت فرنگی تازه
  6. 1پوسته پخته شده پای آماده
  7. کرم خرد شده شیرین

 

 

 

طرز تهیه دسر پای توت فرنگی فوری

شکر و آب و آرد ذرت را به گرمای متوسط به جوش آورید به طوری که ضخیم شود.ژلاتین توت فرنگی را به آب اضافه کنید تا زمانی که آب شود.گرما را خاموش کنید و کنار بگذارید تا 2 ساعت بگذارید تا خنک شود.پوسته خمیر را بگذارید و مواد را در پوسته بریزید و توت فرنگی ها را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و روی پای به سلیقه خود قرار دهید ژلاتین را روی مواد بریزید تا سر شده ودسر فوری شما آماده گردد..میتوانید با خامه این دسر را میل کنید.

 

درباره آرد ذرت

آرد ذرت دارای ۴ تا ۵ درصد چربی است. کاکل ذرت نیز دارای گوگرد، کلر، فسفر، سیلیسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است .روغن ‌های اشباع نشده موجود در ذرت برای کسانی که دارای رژیم‌های غذایی و خصوصا ناراحتی‌های افزونی کلسترول هستند، بسیار مفید است.ذرت منبعی از پتاسیم است بنابراین ذرت و هم خصوصا جوشانده کاکل آن در درمان بیماری‌های کلیوی و نارسایی‌های مربوط به دستگاه دفع ادرار بسیار مفید و موثر است .

علاوه براین گوگرد، کلسیم ، سیلیس و آهن موجود در ذرت موجب تقویت مو و ناخن خانم‌ها و جلوگیری از ریزش مو می شود .مصرف آرد ذرت به علت دارا بودن مواد چرب نسبتا فراوان و وجود عناصری همچون گوگرد و سیلیسیم برای بیماران مسلول توصیه می شود .همچنین روغن ذرت نیز به دلیل وجود ویتامین B در دفع ناراحتی‌های جلدی کودکان موثر است. ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *