سیب زمینی شیرین سرخ شده و دلچسب

سیب زمینی شیرین سرخ شده
سیب زمینی شیرین سرخ شده

سیب زمینی یکی از پیش غذاهایی است که بسیاری از افراد اعم از پیر و جوان آنها را میپسندند.امروز قصد داریم نوع نوینی از پخت سیب زمینی را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سیب زمینی شیرین سرخ شده را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شیرین سرخ شده

  1. روغن زیتون برای پوشاندن
  2. 6سیب زمینی شیرین، پوست کنده
  3. 2قاشق چای خوری نمک
  4. پودر سیر
  5. دارچین

 

 

طرز تهیه سیب زمینی شیرین سرخ شده

دمای فر را روی 425درجه سانتی گراد برسانید.سیب زمینی شیرین را خرد کرده و سرخ کنیدو به یک کیسه بزرگ حاوی روغن زیتون انتقال دهید.روی ان را نمک و سیر و دارچین پاشانده و کنار بگذارید.سیب زمینی را داخل سینی پخت فر قرار دهید تا داخل سیب زمینی نیز پخته شود.در دقیقه سینی را در فر قرار دهید.داخل سیب زمینی ها نرم شده و پوسته سیب زمینی قهوه ای میشود.5 دقیقه بگذارید تا خنک شود.

 

 

درباره سیب زمینی

در بین سبزیجات حاوی ویتامین C بالایی است و هر 100 گرم سیب زمینی 20 تا 25 میلی گرم ویتامین C دارد و برای تامین ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین C آن به هدر می رود. برای اینکه سیب زمینی ویتامین C کمتری را از دست بدهد ، سعی کنید آن را در مقدارهای کم خریداری و نگهداری کنید و آن را با پوست بپزید . برای پخت ، اول آب را در ظرف جوش بیاورید. بعد سیب زمینی ها را در آن بیاندازید و پس از پخت آنها را از آب خارج کنید و نگذارید در آب گرم بمانند. سیب زمینی علاوه بر ویتامینC حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم ، فسفر ، آهن و منیزیم است.

سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین ها را داراست.سیب زمینی حاوی مقدار فراوانی ویتامین B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته 21 درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن خصوصاً آنهایی که در تبدیلات پروتئینی درگیر هستند به B6 محتاج هستند، در نتیجه برای تولید سلول های جدید احتیاج به B6 داریم . B6 برای ورزشکاران بسیار حیاتی میباشد و به آمادگی و بازسازی بدنشان کمک می کند . پس بهتر است حتماً در رژیمشان از آن استفاده کنند. B6 در جلوگیری از سرطان نیز مفید است. پس بهتر است بزرگسالان و افراد مسن حداقل هفته ای یک بار سیب زمینی را جایگزین دیگر مواد نشاسته ای کنند.

Check Also

سیب زمینی سیری یک پیش غذای دلچسب

اگر در سایت های مختلف به دنبال غذایی جدید برای پیش غذا میگردید طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *