کاسرول سیب زمینی تند و شیرین مخصوص

کاسرول سیب زمینی تند و شیرین
کاسرول سیب زمینی تند و شیرین

خوراک هایی که با سیب زمینی تهیه میشوند بسیار خوشمزه میباشند.امروز قصد داریم طرز تهیه کاسرول سیب زمینی تند و شیرین را به شما عزیزان آموزش دهیم. که در دسته خوراک های بسیار خوشمزه جای میگیرند.

مواد لازم برای تهیه کاسرول سیب زمینی تند و شیرین

  1. 2قاشق غذاخوری روغن نباتی
  2. 2پیاز متوسط ​​شیرین، نصف و نازک برش خورده
  3. نیم کیلوگرم سیب زمینی شیرین
  4. 2فنجان آب
  5. 3/4فنجان کشمش طلایی
  6. 2قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  7. 1قاشق چای خوری نمک
  8. 1قاشق چایخوری زنجبیل
  9. 1/2قاشق چای خوری دارچین
  10. 1/4قاشق چایخوری فلفل

 

 

طرز تهیه کاسرول سیب زمینی تند و شیرین

در یک ماهیتابه روغن را بریزید و حرارت دهید و پیاز را به مدت 3 دقیقه در ماهیتابه سرخ کنید. سیب زمینی شیرین را اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر بگذارید تا جوش بخورد.دو فنجان آب را به میگو اضافه کنید.کشمش و شکر و نمک و زنجبیل را نیز به مواد اضافه کنید. گرما رت کم کنید و درپوش ماهیتابه را بگذارید و به مدت 12 دقیقه تا زمانی که سیب زمینی نیمه پز شده است بگذارید تا حرارت بخورد.

 

 

درباره سیب زمینی

در بین سبزیجات حاوی ویتامین C بالایی است و هر 100 گرم سیب زمینی 20 تا 25 میلی گرم ویتامین C دارد و برای تامین ویتامین C مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین C آن به هدر می رود. برای اینکه سیب زمینی ویتامین C کمتری را از دست بدهد ، سعی کنید آن را در مقدارهای کم خریداری و نگهداری کنید و آن را با پوست بپزید . برای پخت ، اول آب را در ظرف جوش بیاورید. بعد سیب زمینی ها را در آن بیاندازید و پس از پخت آنها را از آب خارج کنید و نگذارید در آب گرم بمانند. سیب زمینی علاوه بر ویتامینC حاوی مواد مفید دیگری مثل پتاسیم ، فسفر ، آهن و منیزیم است.سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین ها را داراست.

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است. یک فنجان سیب زمینی پخته شده 21 درصد B6 مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. می دانید که بسیاری از آنزیم های بدن خصوصاً آنهایی که در تبدیلات پروتئینی درگیر هستند به B6 محتاج هستند، در نتیجه برای تولید سلول های جدید احتیاج به B6 داریم . B6 برای ورزشکاران بسیار حیاتی میباشد و به آمادگی و بازسازی بدنشان کمک می کند . پس بهتر است حتماً در رژیمشان از آن استفاده کنند. B6 در جلوگیری از سرطان نیز مفید است. پس بهتر است بزرگسالان و افراد مسن حداقل هفته ای یک بار سیب زمینی را جایگزین دیگر مواد نشاسته ای کنند.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *