دسر پودینگ موز نوستالژیک

دسر پودینگ موز
دسر پودینگ موز

امروز قصد داریم طرز تهیه یک دسر قدیمی و خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پودینگ موز را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر پودینگ موز

  1. 1 فنجان شکر
  2. 3تخم مرغ زذه شده
  3. 1قاشق مرباخوری نمک
  4. 2قاشق غذاخوریارد ذرت
  5. 2فنجان شیر
  6. 1قاشق چای خوری وانیل
  7. 3- 4 موز رسیده، برش داده شده
  8. ویفر وانیل

 

طرز تهیه دسر پودینگ موزی

شکر و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به هم بزنید.نمک و آرد ذرت و شیر را به مواد بیفزایید.مواد را روی حرارت متوسط بگذارید تا جوش بخورد و مداوم مواد را تکان دهید.تا زمانی به پودینگ حرارت دهید تا غلیظ شود.بعد از غلیظ شدن پودینگ گرما را خاموش کنید و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.برای سرو این دسر این دسر را در ظرفی بزرگ جامی شکل شیشه ای بریزید و موز های قطعه قطعه شده را داخل پودینگ بریزید و بیسکوییت ها را نیز به مواد اضافه کنید.

 

 

درباره موز

موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان كشت می شده است . در سال 1482 پرتغالیها موز را در سواحل گینه پیدا كردند و به جزائر قناری بردند و سپس بوسیله میسیونر مذهبی اسپانیولی به نواحی حاره آمریكا برده شد و اكنون موز در تمام مناطق گرمسیر دنیا كشت می شود .موز را وقتی هنوز سبز است از درخت می چینند و به مناطق مختلف می فرستند و در آنجا بوسیله گرما دادن آنرا می رسانند .

موز انواع مختلف دارد یك نوع آن بسیار درشت و نوعی از آن هم خیلی ریز است كه مزه شیرینی دارد .در كشورهای استوایی معمولا موز را می پزند و همراه با برنج و لوبیا می خورند در كشورهای آمریكای لاتین موز را لایه لایه كرده و در آفتاب خشك می كنند.هنگامیكه موز را انتخاب می كنید باید پوست آن زرد و سفت و روی آن لكه های سیاه وجود داشته باشد و این نشانه موز رسیده است . موز نارس بدلیل داشتن نشاسته زیاد هضمش سنگین است .

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *