سمبوسه پیتزایی خانگی و لذیذ

سمبوسه پیتزایی خانگی
سمبوسه پیتزایی خانگی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خانگی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سمبوسه پیتزایی خانگی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه پيتزایی خانگی

  1. سوسیس یا ژامبون یا مخلوط،هر دو
  2. پنیر پيتزا
  3. قارچ
  4. فلفل دلمه ای
  5. خمیر يوفکا یا نون لواش

 

 

طرز تهیه سمبوسه پيتزایی خانگی

سوسیس یا کالباس را خرد کنید و قارچ و فلفل دلمه ای هم ریزریزخرد کنید اگر سوسیس استفاده کنید کمی داخل فر بپزيد بعد همه مواد را مخلوط کنید و به اندازه دلخواه پنیر پيتزا اضافه کنید (البته هر چی بیشتر باشد خوشمزه تر می شود) بعد خمیر يوفکا یا نان لواش را به اندازه دلخواه برش بدهید (من يوفکا را از وسط نصف کردم از قسمت طول) بعد مقداری از مواد را بریزید روی لبه خمیر و به شکل سمبوسه بپیچید و داخل روغن داغ سرخ کنيد.اگر قارچ را نتوانستید تفت دهید میتوانید به صورت ریز خرد کنید و روی پیتزا بریزید خیلی هم خوب میشود.

 

درباره فلفل دلمه

نصف فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد حاوی تقریباً دو برابر نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C می‌باشد. فلفل دلمه‌ای‌های سبز رنگ نیز سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می‌شود. محققان دانشگاه منچستر انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند خطر پیشرفت بیماری آرتریت التهابی در افرادی که ویتامین C کمتری مصرف می‌ نمایند در مقایسه با مصرف کنندگان دائمی این ویتامین بیشتر است.

فلفل دلمه‌ای از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های گروه B می‌باشد. یک فنجان از فلفل دلمه‌ای موزی (فلفل دلمه‌ای‌های زردرنگ شبیه موز) 36 درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین B6 و 10 درصد از نیاز ما به اسیدفولیک (یکی دیگر از ویتامین‌های خانواده‌ی B) را تأمین می‌کند. فلفل دلمه‌ای قرمز به ترتیب 30 و 7 درصد و فلفل دلمه‌ای زرد نیز 20 و 10 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین‌ها را تأمین می‌کند.

 

Check Also

پیتزا تخم مرغی یک فست فود ساده

اگر قصد دارید یک فست فود ساده و در عین حال عالی را در منزل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *