لازانیا با سویا یک غذای بی نظیر

لازانیا با سویا
لازانیا با سویا

همه ما لازانیا را با ذگوشت میل نموده ایم. امروز قصد داریم طرز تهیه لازانیا با سویا را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم که دارای پروتیین فراوانی نیز میباشد.

مواد لازم برای تهیه لازانیا با سویا

  1. کره 50 گرم
  2. نمك، فلفل و آویشن به میزان لازم
  3. سویای ریز 150 تا 200 گرم
  4. رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپخوری
  5. كنسرو قارچ خردكرده
  6. سس سفید حدود 400 میلی لیتر
  7. روغن به میزان دلخواه
  8. فلفل دلمه ای ریز خرد كرده 2 عدد
  9. لازانیا 16 ورقه
  10. پنیر موزارلای رنده كرده 300 تا 350 گرم

 

 

طرز تهیه لازانیا با سویا

كره را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شود. بعد نمک، فلفل و آویشن را به مدت یک دقیقه در كره تفت دهید. سپس سویا را به آن بیفزائید و كمی تفت دهید. آن گاه رب گوجه فرنگی و قارچ را به آن افزوده و تفت دهید. حالا نصف سس سفید و فلفل دلمه ای را اضافه كنید. اكنون مواد را روی حرارت قرار دهید تا كاملاً جا بیفتد. به این ترتیب سس لازانیا آماده است.

اینک در قابلمه مناسبی آب بریزید و روی اجاق قرار دهید. بعد نمک و روغن را به آن افزوده و صبر كنید تا به جوش آید. حالا ورقه های لازانیا را در آن بپزید تا كمی نرم شود ولی له نشود. سپس آن را در آبكش بریزید. اینک پارچه تمیزی روی میز پهن كنید و ورقه های لازانیا را یكی یكی روی پارچه قرار دهید تا آب آن را بگیرد و به هم نچسبد.

اكنون ته ظرف نسوزی را چرب كنید و مقداری از سس سفید كف ظرف بریزید و روی آن ورقه لازانیا بگذارید. آن گاه مقداری از سس لازانیا و بعد كمی پنیر رنده كرده روی آن بریزید. حالا یک ردیف دیگر لازانیا روی آن قرار دهید و روی آن پنیر بریزید، این كار را مرتب تكرار كنید تا مواد تمام شود و لایه آخر ورقه لازانیا قرار بگیرد.

در پایان روی مواد باقیمانده سس سفید بریزید و بر روی آن پنیر رنده كرده بپاشید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 30 تا 45 دقیقه یا تا زمانی كه روی آن كمی طلائی رنگ شود قرار دهید. حالا لازانیا برای پذیرائی آماده است.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *