ذرت پفکی کاراملی مخصوص کودکان

ذرت پفکی کاراملی
ذرت پفکی کاراملی

اگر دوست دارید یک تنقلات سالم و خوشمزه برای فرزندان خود در منزل تهیه کنید طرز تیهه ذرت پفکی کاراملی مخصوص کودکان را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ذرت پفکی کاراملی

  1. 250 گرم ذرت بو داده
  2. 1بسته کره 100 گرمی
  3. 1قوطی قهوه ای قهوه ای
  4. 1/2فنجان سبوس ذرت

 

طرز تهیه ذرت پفکی کاراملی

پودر ذرت را در یک کاسه بزرگ بریزید.کره و شکر را روی آن بریزید و دو دقیقه بگذارید تا تفت بخورد.جوش شیرین را به مواد اضافه کنیدو مخلوط کرارمل را به مواد اضافه کنید.مواد را روی ذرت بریزید و در دمای 250 درجه و به مدت 45 دقیقه بپزید .توجه داشته باشید که هر 10 تا 15 دقیقه یکبار هم بزنید تا مخلوط گردد.

 

 

درباره ذرت بوداده یا پاپ کرن

یکی از نقش های فیبر تاثیر گذاری بر قند خون موجود در بدن می باشد. وقتی در بدن مقدار زیادی فیبر وجود داشته باشد آزاد سازی و کنترل قند خون و سطوح انسولین در بدن تنظیم می شود. مصرف این غلات به افرادی که مبتلا به بیماری های سخت می باشند توصیه می شود.

در ذرت بوداده مقدار بسیاری از  آنتی اکسیدان وجود دارد. همچنین دارای مقادیر زیادی ترکیبات پلی فنول یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها می باشد. انتی اکسیدان ها عوامل دفاعی قوی می باشند که رادیکال های آزاد را حذف می کنند. رادیکال های آزاد محصولات سوخت و ساز سلولی می باشند که با انواع بیماری ها بخصوص سرطان همراه هستند. رادیکال های آزاد سلول های سالم بدن را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند که مشکل بزرگی است. مصرف ذرت بوداده این خطرات را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

صدماتی که رادیکال های آزاد به بدن وارد می آورند از خطرات سرطان بیشتر است. رادیکال های آزاد با علایم مرتبط با پیری مثل چروک، لکه های پیری، ضعف قوه بینایی، ضعف ماهیچه ها، کاهش حافظه، پوکی استخوان، بیماری آلزایمر، جنون، ریزش مو و برخی از موارد دیگر همراه می باشند. ذرت بو داده بدلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی در آن با تاثیرات این رادیکال های آزاد مقابله کرده و بدن شما را سالم و شاد نگاه می دارد. در نتیجه از جمله خواص ذرت بو داده حفظ جوانی و مبارزه با پیری است.

Check Also

برنجک بوداده خوشمزه مخصوص شب یلدا

اگر به دنبال یکی از پرطرفدارترین تنقلات در شب یلدا میباشید در ادامه مطلب زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *