کوکی های رولی مصری دلپذیر

کوکی های رولی مصری
کوکی های رولی مصری

امروز قصد داریم طرز تهیه یک کوکی خوشمزه به سبک مصری را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تیهه کوکی های رولی مصری را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکی های رولی مصری

  1.   240 گرم انجیر خشک
  2. 1قاشق غذاخوری عسل
  3. 1/4فنجان آب
  4. 1فنجان بادام زمینی
  5. 1فنجان خرما
  6. دارچین یک قاشق چایخوری

 

مواد لارم برای تهیه خمیر

  1. 60 گرم آرد سفید
  2. 90 گرم آرد گندم
  3. 1/2قاشق چای خوری دارچین
  4. 1مقدار کم نمک
  5. 30 گرم کره
  6. 30 گرم شکر قهوه ای
  7. 2عدد سفیده تخم مرغ
  8. 1/2قاشق غذا خوری عصاره وانیلی
  9. 1/2قاشق چای خوری عصاره پرتقال

 

طرز تهیه کوکی های رولی مصری

مواد وسط خمیر را داخل یک ظرف بریزید و برای نیم ساعت روی گاز بگذارید تا انجیر شروع به خمیر شدن کند.سپس از روی اجاق بردارید و داخل یک میکسر بریزید تا همه مواد یکدست شود.بگذارید تا به طور کامل خنک شده و به یک کیسه انتقال دهید.و از سه روز قبل کنار بگذارید.برای تهیه خمیر نوشابه و نمک را با هم مخلوط کنیدو کنار بگذاریدکره و شکر و آرد و نمک و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیر لطیفی به دست آید.خمیر را پهن کنید با یک وردنه و مواد را روی آن بمالید و رول کنید و رول ها را برش دهید.در یک سینی فر کره مالیده رول ها را داخل سینی بگذارید و درون فر به مدت 12 دقیقه بگذارید و بعد از آن بگذارید تا روی صفحه ای خنک شود.

 

 

درباره انجیر

انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است؛ مخلوطی از این دو ماده ی مغذی، آن را به یک میوه ی فوق العاده برای کم خون ها مخصوصاً افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن تبدیل کرده است.انجیر هم منبع خوبی از کلسیم و هم منبع خوبی از پتاسیم است. کلسیم موجب افزایش تراکم استخوان و پتاسیم، دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش می دهد؛ از این رو انجیر یکی از بهترین میوه ها برای افزایش تراکم استخوان است.برگ های درخت انجیر به دلیل داشتن خصوصیات مدر بودن، تسکین دهندگی و دافع کرم روده مورد استفاده قرار گرفته و دم کرده برگ درخت انجیر مسکن بوده و برای معالجه سرفه تجویز شده است.

Check Also

کوکی سمولینا برای میهمانی

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه برای یک میهمانی خودمانی میگردید بهترین گزینه کوکی سمولینا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *