مرغ سفید و تند با مزه نوین و عالی

مرغ سفید و تند
مرغ سفید و تند

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای جدید را به شما عزیزان آموزش دهیم.مرغ سفید و تند با مزه نوین را در ادامه مطلب زیر به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ سفید و تند

  1. سینه مرغ بدون پوست بدون چربی چهار تکه
  2. 1پیاز متوسط
  3. 1/1قاشق چای خوری پودر سیر
  4. 1قاشق غذاخوری روغن نباتی
  5. 2قوطی لوبیا چیتی
  6. 14 گرم سوپ مرغ
  7. 1قاشق چای خوری نمک
  8. 1قاشق چایخوری پونه
  9. 1/2قاشق چای خوری فلفل
  10. 1/4قاشق چای خوری فلفل
  11. 1فنجان خامه ترش
  12. فلفل سبز چیلی به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه مرغ سفید و تند

در یک قابلمه بزرگ سوپ مرغ و پیاز و سیر رنده شده را با هم تفت دهید.لوبیا فلفل چیلی و ادویه جات و مر را به مواد اضافه کنید و مواد را به جوش آورید.برای مدت 30 دقیقه بگذارید تا مواد بجوشد.بعد از به جوش آمدن و پختن مرغ حرارت را کم کرده و خامه را به مرغ اضافه کنید.بلافاصله آن را میل کنید.

 

درباره پونه

آب‌پز پونه علاج بلند نفسی ( انتصاب النفس ) است . پونه تنها و بویژه اگر با انجیر خورند سینه را از خلط‌های غلیظ و لزج پاک می نماید. درمان درد دنده است و کوهی از جویباری در این باره موثر تر و غلیجن همه این کارها را می‌کند. سرکه را بر پونه پاشند یا پونه‌ای که تازه در سرکه ریخته‌اند به بینی غش‌کرده نزدیک کنند تا از بوی آن به هوش آید . پونۀ شاک هم در علاج تپش قلب مفید است .

هر پونه‌ای و بویژه پونۀ کوهی بی‌اشتهایی و ضعف معده را نیز از بین مي‌برد و سکسکه را تسکین مي‌دهد . پونه که زداینده و باز کننده و نرم‌کننده مواد صفرایی و سودایی است ، خودش و آب‌پزش در علاج یرقان مفید است. اگر بیمار یرقانی خود را با آب پز و پونۀ کوهی شستشو دهد عرق کند و سود بیند و اگر پونه را با انجیر خورند داروی استسقا است .آب پز پونه براي پیچش و درد روده و قی و اسهال شدید مفید است . پونۀ بیابانی هم مسهلي ملایم است ، بنفع زهدان است ، کرم و بویژه کرمهای ریز را می‌کشد.

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *