نان موزی کم چرب با طعم ویژه

نان موزی کم چرب
نان موزی کم چرب

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نان خوشمزه مخصوص صبحانه را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه نان موزی کم چرب را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان موزی کم چرب

  1. 4 موز بسیار رسیده
  2. 1/1فنجان آرد همه کاره
  3. 2قاشق غذاخوری کره، نرم شده
  4. 1قاشق چای خوری عصاره وانیل
  5. 1/2قاشق چای خوری پودر پخت
  6. 1عدد تخم مرغ
  7. 2قاشق غذاخوری سیب زمینی

 

طرز تهیه نان موزی کم چرب

موز ها را در یک ظرف ریخته و کاملا له کنید.تمام مواد را مخلوط کرده و خوب به هم بزنید.پوره را در دو ظرف مخصوص پخت نان بریزید.در دمای 350 درجه به مدت 50 تا 60 دقیقه بپزید تا حدی که اگر خلال دندان را در آن فرو کنید تمیز بیرون آید.

 

 

درباره موز

 

استفاده از این میوه به افرادیکه به برخی از غذاهای خاص حساسیت دارند، از خشکی پوست رنج میبرند، سوء هاضمه داشته، و یا به بیماری آسم مبتلا میباشند اکیداً توصیه می شود. موز برخلاف میوه های مشابهی که دارای پروتئین هستند، حاوی آمینو اسیدهای سنگین که برخی از افراد قادر به مصرف آنها نیستند، نیستند؛ به راحتی هضم شده و هیچ گونه واکنش آلرژیکی را در بدن از خود بروز نمی دهد. موز تنها حاوی آمینو اسیدهای سبکی است که به ندرت اتفاق می افتد که در فرد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود. البته در این میان برخی از افراد نیز هستند که حتی به سبک ترین آمینو اسیدها آلرژی دارند و نباید از این میوه استفاده کنند.

از آنجایی که موز حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات بوده و میزان نمک و پروتئین آن پایین می باشد، برای بیماران کلیوی انتخاب مناسبی به شمار می رود. این میوه برای افراد اورمی – نوعی مسمومیت ناشی از ازدیاد اوره در خون – مفید است. در حالت بروز چنین وضعیتی کافی است بیمار برای ۳ تا ۴ روز رژیم موز بگیرد و روزانه ۸ تا ۹ موز مصرف کند. این شیوه ی درمانی برای کلیه ی بیماری های کلیوهی از جمله ورم کلیه مفید است.

 

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *