مرغ پخته شده انگشتی یک غذای عالی

مرغ پخته شده انگشتی
مرغ پخته شده انگشتی

امروز قصد داریم طرز تهیه نوع جدید از روش پخت مرغ را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مرغ پخته شده انگشتی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ پخته شده انگشتی

  1. سینه بزرگ مرغ یک عدد به اندازه نوار های باریک
  2. 1/2فنجان پودر سوخاری
  3. 1/2فنجان ذرت خرد شده
  4. 1قاشق چای خوری پودر سیر
  5. 1/2قاشق چای خوری پونه
  6. 1/4قاشق چای خوری فلفل سیاه
  7. 1قاشق چای خوری روغن زیتون
  8. تخم مرغ یک عدد

 

 

مواد لازم برای تهیه مرغ پخته شده انگشتی

در ییک کاسه در ابتدا مرغ و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا مورغ آماده گرفتن مواد به خود شود اگر دوست داشته باشید میتوانید کمی مرغ را نمک بزنید.برای 15 دقیقه مرغ را در یخچال قرار دهید.در یک کاسه آرد سوخاری پودر سیر و ذرت خرد شده و پونه و فلفل را با هم مخلوط کنید.مرغ را درون مواد مرینت کنید تا مواد به آن بچسبد. روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و زیر آن را حرارت دهید.مرغ را درون روغن گذاشته تا سرخ شود. مرغ را با گوجه و ریحان میل کنید.

 

 

درباره روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورد. این ماده حاوی اسید‌های چرب تک غیر اشباعی است که به سلامت انسان کمک شایانی می‌کند. روغن زیتون دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌های فنولی است.البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که روغن زیتون دارای کالری بسیاری است و مصرف زیاد آن می‌تواند نتایج معکوس داشته باشد. مصرف دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

منابع مهم: همانطور که می‌دانید روغن زیتون از دانه‌های درخت زیتون استخراج می‌شود که این درخت‌ها در نواحی مدیترانه‌ای بیشتر یافت می‌شود. این روغن برای مقاصد آشپزی، تولید محصولات آرایشی و صابون‌ها، مقاصد پزشکی و مکمل‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *