طرز تهیه آلبالو پلو

q0tn2he8k7p4iws6fn

آلبالو پلو یک غذای اصیل ایرانی میباشد که به چندین روش تهیه میشود این غذا را میتوان با گوشت مرغ,گوشت چرخ کرده و یا گوشت قلقلی درست کرد. امروز قصد داریم طرز تهیه این غذا را به شما آموزش دهیم

دستور شماره یک

 

مواد لازم

 

  1. شکر: ۳پیمانه
  2. خلال پسته و بادام: مقداری
  3. روغن و زعفران: به میزان لازم
  4. برنج: ۴ پیمانه
  5. آلبالو: ۱ کیلو
  6. گوشت مرغ: ۱ کیلو

 

طرز تهیه

 

ابتدا آلبالو را شسته و هسته آن را در می‌آوریم و سپس شکر را در آلبالو ریخته و مخلوط می‌کنیم و ۲و۳ ساعت می‌گذاریم بماند گوشت و پیاز را می‌پزیم و خرد می‌کنیم، برنج را خیس کرده و آبکش می‌کنیم و کمی دون برمی داریم سپس ته قابلمه را روغن می‌ریزیم و نصف برنج را در ته قابلمه ریخته بعد گوشت مرغ را روی آن ریخته و سپس آلبالو را که آب انداخته است روی آن می‌ریزیم و سپس بقیه برنج را روی آلبالو کنار برنج و زعفران می‌ریزیم و بعد کمی روغن روی برنج ریخته و به مدت نیم ساعت می‌گذاریم تا برنج دم بکشد.

 

 

دستور شماره دو

 

مواد لازم:

 

  1. آلبالو ۰/۵ کیلو
  2. شکر ۲۵۰ گرم
  3. گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  4. برنج ۴ پیمانه
  5. پیاز ۱ عدد متوسط
  6. نمک به مقدار لازم
  7. فلفل به مقدار لازم
  8. دارچین به مقدار لازم
  9. زردچوبه به مقدار لازم
  10. روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

 

ابتدا سر و دم آلبالوها را کنده و هسته آنها را در می‌آوریم و لا به لای آنها شکر می‌ریزیم و می‌گذاریم روی حرارت ملایم تا آرام آرام بپزد.

مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد اگر دوست دارید شیرین تر باشد شکر بیشتر و اگر ترش تر دوست دارید شکر کمتری بریزید. پیاز را در گوشت چرخکرده رنده کرده و مقداری هم نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و سپس آن را به صورت کوفته قلقلی‌های ریز در می‌آوریم و با مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم وقتی کمی سرخ شدند مقداری دارچین روی آن می‌پاشیم و بعد از یکی دو دقیقه کوفته‌ها را از روی حرارت برمیداریم.

برنج را هم آبکش می‌کنیم و سپس کف قابلمه مورد نظر را سیب زمینی یا نان گذاشته مقداری روغن مایع و کمی هم از شربت آلبالویی که آماده کرده‌ایم می‌ریزیم. سپس یک لایه برنج یک مقدار از کوفته‌ها و یک مقدار از آلبالو (بدون آب) می‌ریزیم و همینطور ادامه می‌دهیم تا کل مواد تمام شود.

سپس دو سه قاشق از شربت را روی برنج ریخته و با حرارت متوسط روی اجاق گاز می‌گذاریم تا برنج بخار کند بعد از اینکه بخار کرد نصف استکان از شربت را روی برنج ریخته حرارت را کم کرده و می‌گذاریم تا دم بکشد. برای تزئین می‌توانید از خلال پسته و بادام استفاده کنید.

Check Also

خورشت کرفس با گوشت گوسفندی

معمولا ما ایرانی ها خورشت سبزی را دوست داریم و در بسیاری از خانه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *