فست فود سالم نوش جان کنید

فست فود
فست فود

فست فود سالم نوش جان کنید

باتوجه به این که فست فود ها غذاهای مناسبی محسوب نمی شوند اما راه هایی وجود دارد که این غذا خوشمزه را سالم تر نوش جان کنید و بهترین راه آن هم این است که مواد اولیه مثل سوسیس و کالباس را از مواد اولیه فست فودهایی مثل پیتزا و ساندویچ جدا کنیم و از خوردن این مواد غذایی اجتناب کنیم.

کمبود پتاسیم

موردی قابل توجهی که در مورد مجله بانک پزشکی به ان اشاره شده است کمبود موادی مانند پتاسیم می باشد که برای عضلات ماده ای حیاتی می باشد. میزان مصرف توصیه شده پتاسیم برای بزرگسالان۴۷۰۰ میلی‌گرم در روز است، اما عموما تنها ۵۶٪ از بزرگسالان امریکایی این میزان را دریافت می‌کنند. عمده دلیل این است که در موادغذایی فرآوری شده مثل پنیر، گوشت‌های بسته بندی، فست فود و شیرینی‌جات، سدیم ‌جایگزین مواد مغذی مانند پتاسیم می‌شود.

پیتزای سبزیجات رژیمی

برای اینکه بتوانید فست فود سالم تری را نوش جان کنید در مجله آشپزی به پیتزاهایی که با سبزیجات آماده می شوند اشاره بسیار زیادی شده است. ما طرز تهیه این پیتزای لذیذ برای شما آماده کرده ایم که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با خمیر پیتزا شروع کنید. به این ترتیب که بیکینگ پودر و شکر را در یک و نیم لیوان آب ولرم حل کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بمانند. آرد را نیز با نمک و روغن زیتون مخلوط و بعد از ۲۰ دقیقه، مخلوط آب را در آرد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را ۱۵ دقیقه ورز دهید و ۲ ساعت در جایی گرم بگذارید تا در اصطلاح استراحت کند و جا بیفتد.در این بین، سبزی ها را خرد کنید.

کلم بروکلی و گل کلم را خرد و فلفل دلمه ای و هویج را خلال کنید و گوجه فرنگی را به حلقه های بسیار نازکی درآورید.سپس این سبزی ها را در کاسه ای بزرگ با هم مخلوط کنید و در کناری بگذارید.بعد از گذشت ۲ ساعت، خمیر را در سینی فر پهن کنید.

یادتان باشد ابتدا باید نان پیتزا را بپزید و سپس مواد پیتزا را روی آن بریزید و آن را در فر بگذارید بنابراین پس از پهن کردن خمیر، آن را در فری که با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار دهید تا پخته شود. بعد آن را خارج کنید و بگذارید تا خنک شود.

پس از خنک شدن، روی نان پیتزا مخلوط پنیر خامه ای و مایونز بمالید و سپس سبزی ها را روی آن قرار دهید و بعد روی تمام آنها پنیر چدار بگذارید و پیتزا را ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و سپس آن را سرو کنید.

فست فود
فست فود

در مجله کودک و خانواده در مورد سبک زندگی و استفاده مناسب از فست فودها اشاره شده است که ممکن است برای شما جالب باشد. موردی که باید در مورد سلامت کودک به آن اشاره کرد این است که عادت غذایی کودک ۲ ساله بیشتر تحت تأثیر عادت تغذیه ای افراد بزرگ‌تر خانواده می باشد. دوست داشتن یا عدم علاقه افراد خانواده می‌تواند روی کودک تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

باید به طور کاملا دقیقی کنترل شود گفتن دوست نداشتن غذاها توسط اعضای خانواده در پیش کودک گفته نشود، به دلیل اینکه توسط سلول‌های مغز طرف چپ ثبت می شود و عادت تغذیه نزد کودک شکل می گیرد، برعکس علاقه و دوست داشتن غذاها هم در پیش کودک و اعضای خانواده بیان و بررسی شود. نباید منتظر این باشیم که کودکان مانند بزرگترها غذا بخورند چون گنجایش معده آنان هنوز کوچک می باشد.

از جانب دیگر می توان در این زمینه گفت که به دلیل اینکه احساس کنجکاوی کودک جهت آشنا شدن با دنیای بیرون تاثیر بسیار فراوانی بر اشتهای او خواهد گذاشت این کار موجب می شود که وعده های غذای او 5 تا 6 بار در شبانه روز باشد که سه وعده آن وعده های مهم غذایی است که باید کاملا غنی و پر انرژی باشد و دو وعده غذایی آن نیز میان وعده است که باید مقوی و مکمل وعده های مهم باشند.در این سن هنوز هم کودک با شیر مادر غذا داده می شود تا قسمتی از انرژی و مواد مناسبمورد نیاز او از این راه در اختیار او گذاشته شود.

منابع:

http://medb.ir

http://koodak.me

http://www.shabnamak.ir

 

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *