کوفته قلقلی شیرین باربیکیو و لذیذ

کوفته قلقلی شیرین
کوفته قلقلی شیرین

اگر به دنبال طعم متفاوتی از گوشت هستید طرز تهیه یک غذای لذیذ را از ما بخواهید. امروز میخواهیم طرز تهیه کوفته قلقلی شیرین باربیکیو را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوفته قلقلی شیرین باربیکیو

  1. گوشت گوساله 300 گرم
  2. کشمش به مقدار دلخواه
  3. ارد نخودچی به مقدار لازم
  4. جعفری به مقدار دلخواه
  5. سس باربیکیو به مقدار دلخواه
  6. نمک و فلفل و ادویه به میزان لازم

 

طرز تهیه کوفته قلقلی شیرین باربیکیو

در ابتدا باید خدمت شما عرض کنم که این مقدار گوشت گوساله برای جمع سه نفری مناسب میباشد. در ابتدا گوشت گوساله را شسته و در چرخ گوشت چرخ کنید کمی آرد نخود چی و کشمش و نمک و فلفل و ادویه و جعفری تازه و خزد شده را به گوشت بیفزایید و مواد را با دست ورز دهید.بعد از اینکه خوب مواد را ورز دادید کمی روغن نباتی دورن ماهیتابه بریزید و قلقلی ها را در آن سرخ کنید. بعد از اینکه قلقلی ها خوب سرخ شد آنها را داخل ظرفی زیبا بریزید و سس باربیکیو را روی آن بریزید و با برنج میل کنید.نوش جان

 

درباره کشمش

کشمش جزو تنقلاتی است که برای بدن بسیار مفید است، کشمش انواع مختلفی دارد که از انگورهای مختلف به دست می آید.  کشمش برای تقویت طبیعی انرژی فوق العاده است.صد گرم کشمش شامل بیش از 25%مواد لازم توصیه شونده است .کشمش و مویز خواص بسیار زیادی دارند و میتوانید در فصول تحصیلی دانش آموزان آن را به عنوان چایگزینی برای قندهای مصنوعی کنید.
همچنین فیبر زیادی در آن وجود دارد که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند .در کنار آن پتاسیم را می توان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود . همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی میباشد.

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *