ماکارونی و پنیر خوشمزه غذای کودکان

ماکارونی و پنیر خوشمزه
ماکارونی و پنیر خوشمزه

ماکارونی یکی از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه کودکان میباشد که امروز قصد داریم طرز تهیه آن با پنیر را به شما عزیزان آموزش میدهیم.ماکارونی و پنیر خوشمزه را در ادامه مطلب زیر به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی و پنیر خوشمزه

  1. یک لیوان ماکارونی پخته شده
  2. 1 فنجان شیر
  3. 3 تخم مرغ
  4. پنیر چدار 1/2 فنجان
  5. 1/2 لیوان پنیر لبن
  6. 1/2 فنجان پنیر موتزارلا
  7. نمک
  8. 1 قاشق غذاخوری فلفل

 

طرز تهیه ماکارونی و پنیر خوشمزه

فر را روی درجه 350 فارنهایت تنظیم کنید.پاستای تهیه شده را در ظرفی مناسب قرار دهید و کنار بگذارید.شیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.کره و پنیر چدار و موتزارلا و خامه ترش را به ماکارونی بیفزایید.مخلوط شیر و تخم مرغ را روی ماکارونی بریزید.روی ان را باقیمانده پنیر چدار را بریزید.برای 30 تا 45 درجه در فر قرار دهید تا بپزد.

 

درباره کربوهیدرات

کربوهیدرات های ساده و خصوصاً ساکاروز، منبع غذایی سریع مورد استفاده توسط این میکروب ها است. با این وجود، هر نوع غذای حاوی کربوهیدارت که به دندان ها بچسبد نیز،می تواند سبب ایجاد حفره های دندانی گردد.البته مدت زمانی هم که کربوهیدرات در تماس با دندان ها می باشد در تشکیل حفره دندان موثر است. باکتری ها از قندها برای تشکیل پلاک های دندانی استفاده می کنند. پلاک یک ماده ی چسبناکی است که هم باکتری ها را به دندان ها می چسباند و هم اثرات خنثی کننده ی بزاق بر روی اسید را،مختل می سازد.

باکتری ها در پلاک رشد میکنند و از قند برای تشکیل پلاک های دندانی استفاده می کنند سه نکته ی مهم در این مورد را در متن زیرر ببینید.

دفعات تماس با قندهای ساده: مهمترین عامل، تعداد دفعاتی است که دندان ها با قندها تماس پیدامی کنند. مصرف مواد شیرین به دفعات زیاد، موقعیت های بسیاری را برای رشد باکتری ها فراهم آورده و موجب افزایش خطر پوسیدگی دندان می شود.

ماندگاری قندها بر روی دندان: اگر آب نبات های چسبناک، غلات، انواع بیسکویت و کلوچه، به مدت طولانی بر روی دندان ها باقی بمانند، یک منبع مدام مغذی برای باکتری های ایجاد کننده ی پوسیدگی فراهم می کنند. یک نوشیدنی شیرین، شکلات ، بستنی و موز با سرعت بیشتری از روی دندان ها پاک می شوند.

Check Also

ماکارونی با سس گوجه فرنگی تازه

ماکارونی از جمله غذاهای پر طرفدار مخصوصا برای بچه هاست اگر این ماکارونی با سس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *