میگوی گریل شده دلچسب به روش خانگی

میگوی گریل شده دلچسب
میگوی گریل شده دلچسب

خیلی از افراد از میگوی پخته شده خوششان نمی آید به این افراد توصیه میکنیم. در منزل میگوی گریل شده دلچسب را در منزل تهیه کنند.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه میگوی گریل شده دلچسب

  1. 1قاشق غذاخوری پاپریکا
  2. 1قاشق غذاخوری پودر سیر
  3. 1قاشق غذاخوری نمک
  4. 1/2قاشق غذاخوری فلفل سیاه
  5. 2قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  6. فلفل قرمز خرد شده برای میگو
  7. 2قاشق غذاخوری روغن زیتون
  8. میگو یک کیلو

 

 

طرز تهیه میگوی گریل شده دلچسب

در یک کاسه مواد برای مرینت میگو را بریزید.سپس میگوها را در روغن بریزید و کمی مالش دهید سپس در مواد برای مرینت بریزید.در یک کیسه وکیوم بریزید و برای مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس از یخچال در آورده و روی گریل میگوها را گذاشته و کباب کنبد.این میگوها را با سرکه میل کنید.

 

درباره میگو

یکی از عادت‌های خوب غذایی که متخصصان تغذیه آن را توصیه می‌کنند، مصرف هفتگی فرآورده‌های دریایی از انواع ماهی گرفته تا میگوست، اما خیلی‌ها می‌گویند میگو کلسترول دارد و باید از خوردن آن اجتناب کرد، اما این باور درست است یا این که حقیقت چیز دیگری است؟ به غیر از این موضوع، عادت به مصرف میگو چه فواید و چه زیان‌هایی دارد؟ این‌ها همان مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره شد.

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان زیادی یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین میشود و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *