گوجه سبز سرخ شده پیش غذای عالی

گوجه سبز سرخ شده
گوجه سبز سرخ شده

گوجه به عنوان یک پیش غذای سالم معرفی میشود .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه گوجه سبز سرخ شده را به شما عزیزان آموزش میدهیم. این پیش غذا را به شما عزیزان توصیه میکنیم.

مواد لازم برای تهیه گوجه سبز سرخ شده

  1. 1 فنجان ذرت سنگ ذرت
  2. 1فنجان آرد
  3. 1قاشق غذاخوری پودر سیر
  4. نمک
  5. فلفل سیاه فلفل تازه
  6. 4گوجه فرنگی بزرگ نمکی
  7. 1/2فنجان روغن نباتی
  8. قاشق غذاخوری کره ذوب نشده
  9. سس فلفل داغ
  10. لیمو

 

طرز تهیه گوجه سبز سرخ شده

در یک کاسه بزرگ آرد ذرت و آرد همه کاره و پودر سیر را با هم ترکیب کنبد.پودر کبابی را در یک کاسه جداگانه بریزید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.گوجه فرنگی را به صورت ورق های درشت برش دهید  و آنها را در مخلوط آرد ذرت و آرد کامل قرار دهید و دو طرف آن را به خوبی با آرد بپوشانید.روغن را داخل ظرفی گود بریزید و بگذارید تا داغ شود.گوجه ها را درون روغن داغ بریزید و بگذارید تا دو طرف ان سرخ شود.حدود سه الی چهار دقیقه برای گوجه بس است. سپس گوجه ها را روی حوله ای کاغذی قرار دهیدتا روغن آن گرفته شود.با سس فلفل داغ و لیمو گوجه ها را سرو کنید.

 

درباره گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از مهم ترین منابع ویتامینA است. لذا در تقویت بینایی، تقویت و سلامتی پوست و مخاط ها (دهان و بینی)، رشد و نمو استخوان ها ضروری میباشد. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های B۱ وB۲ می باشد، از این رو در تسکین دردهای عصبی، رفع بی اشتهایی و درمان یبوست، نقصان ترشح شیر مادر و تورم دهان تجویز می شود.
گوجه فرنگی، بدن را در برابر امراض و بیماری های عفونی حفظ کرده و مصرف آن نیرو و نشاط می بخشد. پوست و دانه های آن نیز به هضم غذا کمک کرده و روده ها را پاک می کند.آب گوجه فرنگی ادرار آور و مفید است. برای تمیز کردن خون باید از آب گوجه فرنگی و کرفس به نسبت مساوی و به مقدار ۳ فنجان در روز، قبل از غذا و به مدت ۳ هفته استفاده کنید.

Check Also

سیب زمینی سیری یک پیش غذای دلچسب

اگر در سایت های مختلف به دنبال غذایی جدید برای پیش غذا میگردید طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *