خوراک آسان سوسیس و سیب زمینی

خوراک آسان سوسیس
خوراک آسان سوسیس

امروز قصد داریم طرز تهیه یک خوراک  خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم تا در منزل تهیه و میل کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خوراک آسان سوسیس و سیب زمینی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم بری تهیه خوراک آسان سوسیس

  1. 3 سیب زمینی سرخ شده
  2. 2 عدد سوسیس دودی
  3. 240 گرم پنیر خامه ای
  4. مقداری کرفس پخته شده
  5. سبزی خشک به دلخواه

 

طرز تهیه خوراک اسان سوسیس

سیب زمینی های خته شده را له نموده و کف قابلمه مورد نظر برای پخت قرار دهید.سوسیس را قطعه قطغه کرده و روی سیب زمینی خشک بریزید. پنیر خامه ای و کرفس و مواد سبزی خشک شده را روی سیب زمینی و سوسیس بریزید و بگذارید تا به مدت یک ساعت تا کامل پخته شود.

 

 

درباره کرفس

کرفس گیاهی از خانواده ی چتریان است و در سراسر جهان می روید. کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای 0 تا 2 درجه ی سانتی گراد نگه داشت؛ گیاه در این شرایط خواص غذایی خود را حفظ می کند.

برگ کرفس حاوی مقدار زیادی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه کرفس منبع ویتامین هایB6,B2,B1 ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است. هورمونهای گیاهی موجود در گیاه کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی پر خاصیت تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هردردی باشد.

کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند و می تواند تخریب ناشی از رادیکال های آزاد را به حداقل برساند.گیاه کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *