ته چین سیب زمینی ایرانی الاصل لذیذ

ته چین سیب زمینی ایرانی
ته چین سیب زمینی ایرانی

ته چین را همه به عنوان یکی از غذاهای اصیل ایرانی میشناسند امروز قصد داریم طرز تهیه یکی ازخوشمزه ترین ته چین ها را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ته چین سیب زمینی ایرانی  را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ته چین سیب زمینی

  1. سیب زمینی 150 گرم
  2. برنج 4 پیمانه
  3. روغن و زعفران و نمک به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه ته چین سیب زمینی ایرانی

سیب زمینی ها را خرد کرده و با روغن کمی سرخ کنید.برنج را آبکش کنید.کمی روغن و زعفران را در ظرف ریخته و نیمی از برنج را ته ظرف بریزید.سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید.باقی برنج را روی سیب زمینی ها قرار داده و روغن و زعفران را بریزید و بگذارید تا دم بکشد.

 

 

درباره زعفران

زعفران دارای مقدار زیادی منگنز، ویتامین C، آهن ، پتاسیم و ویتامین B6 هست. منگنز کمک میکنه تا قند خون شما تنظیم باشه و همچنین به بهبود سوخت ساز بدن و جذب کلسیم هم کمک میکنه.همچنین به تقویت هرمون های جنسی نیز کمک میکنه. ویتامین C نیز جنگنده عفونت هست و آهن تصفیه کننده خونه و همچنین ویتامین B6 در تشکیل سلول های خونی و آرامش اعصاب موثر هست. پتاسیم نیز به تعادل مایعات در بدن کمک میکنه و اگر میزانش در بدن کم باشه گرفتگی عضلات رو به همراه خواهد داشت.

زعفران حاوی بیش از 150 ترکیب متفاوتی است. به عنوان مثال پیکروکروسین به عنوان ماده اصلی طعم و مزه اون هست. سافرنال عطر و رایحه زعفران رو به ارمغان میاره و کروسین موجود در زعفران باعث رنگ نارنجی زعفران میشود. بسیاری از خواص دارویی این ادویه به دلیل وجود کاروتنوئید ها و آنتی اکسیدان های موجود در اون هست که میتونه بدن رو در مقابل بسیاری از آسیب ها حفظ کنه.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *