بقچه مرغ زیبا مخصوص با سلیقه ها

بقچه مرغ زیبا
بقچه مرغ زیبا

اگر به دنبال یک غذای زیبا و با سلیقه برای میهمانان خود میگردید طرز تهیه بقچه مرغ زیبا را به شما آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه بقچه مرغ زیبا

  1. سیر 2حبه
  2. سینه مرغ پیاز و زرده تخم مرغ 1عدد
  3. ماست 1/2 پیمانه
  4. محلول زعفران1 قاشق چ
  5. رب2قاشق س
  6. پنیر خامه ای 1 قاشق س
  7. خمیر پیتزا به مقدار لازم
  8. نمک و فلفل و روغن زیتون به مقدار لازم

 

طرز تهیه بقچه مرغ زیبا

محلول زعفران و نمک و فلفل و روغن زیتون, رب ,سیر,پنیر,ماست و پیاز را در مخلوط کن بزنید تا کاملا مخلوط شود.مرغ را به مدت 2 ساعت در این مایع بخوابانید. خمیر را با وردنه نازک باز کنید و به شکل گرد قالب بزنید به طوری که داخل قالب مافین را پر کند.وسط ظرف مافین خمیر و سپس مواد مرغ را ریخته و خمیر مانند بقچه ببندید.روی خمیر را زرده تخم مرغ  را بمالید.بقچه را درون فر در دمای 300 درجه فانهایت قرار دهید تا نیم ساعته تهیه شود.باید توجه داشته باشید که ظرف مافین را درون سینی فر بگذارید.رویه این بقچه ها طلایی رنگ شود.

 

 

درباره ماست

 

باکتریهای ماست بسیاری از ویتامینهای گروه B را می‌سازد و به خون می‌فرستد اسید لاکتیکی که از ماست تهیه می‌شود روده‌ها را از میکروبها و عمل زیان‌بخش آنها پاک می‌کند.مبتلایان به خارش، سوزش، جوش و ناراحتی‌های پوستی می‌توانند برای سلامتی خود از ماست استفاده کنند و ماست از پنی‌سیلین هم قویتر است.از خوردن پرتقال و ماست با هم پرهیز نمایید چرا که باعث بروز اگزما می‌شود. بهتر است بدانیم ماست ترش به مراتب بهتر از ماست شیرین است در موارد اسهال معمولا از ماست ترش استفاده کنید.

 

هضم ماست آسانتر از شیر میباشد.ماست با تقویت باکتریهای مفید ساکن روده ، باعث افزایش سلامت دستگاه گوارش می‌شود.ماست با خنثی سازی برخی ترکیبات مضر صفراوی ، از تحریک جدار روده‌ها کاسته واحتمال بروز سرطان روده را کاهش چشمگیری می‌دهد. کلسیم موجود درماست نیز مانع رشد بی رویه سلولهای پوششی روده بزرگ می‌شود. بررسیها نشان داده است افرادی که کلسیم بیشتری مصرف می‌کنند، سرطان روده در آنها کمتر است.

 

 

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *