خورش بادمجان بدون گوشت با طعم خوش

خورش بادمجان بدون گوشت
خورش بادمجان بدون گوشت

امروز میخواهیم طرز تهیه یک خوشت خوشمزه را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه خورش بادمجان بدون گوشت را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجان بدون گوشت

  1. بادمجان یک کیلو
  2. گوجه 500 گرم
  3. پیاز 1عدد
  4. ابغوره 1/2 استکان
  5. نمک و زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه خورشت بادمجان بدون گوشت

بادمجان را پوست بکنبد و به صورت عمودی ورق ورق کنید.به مدت زمان یکساعت در داخل مخلوط آب نمک قرار دهید.بادمجان ها را در آبکش بریزید و آنقدر آب روی بادمجان ها بریزید تا شوری آنها از بین برود.ادمجان ها را در روغن سرخ نمایید و کنار بگذارید.نصف گوجه ها را روی پیاز ها بگذارید.بادمجان ها را روی گوجه ها بگذارید و باقیمانده گوجه ها را روی بادمجان ها قرار دهید.نمک و فلفل و دارچین را در یک لیوان آب حل نمایید و روی خورش بریزید.زیر حرارت را کم کرده بعد از مدت ده دقیقه آب غوره را به خورشت بیفزایید.10 دقیقه دیگر گذاشته تا خورشت با حرارت کم پخته تا جا بیفتد.

 

 

درباره بادمجان

بادمجان برای پوست نیز مفید است چون حاوی مقدار زیادی آب است که علاوه بر بهبود سایر دستگاه های بدن به حفظ سلامت پوست و موها نیز کمک می کند. کم شدن آب بدن و درنتیجه خشک شدن پوست از عوامل مهم افزایش چین و چروک های پوستی است اما خوردنی هایی مثل بادمجان می توانند ذخیره آب بدن را به میزان قابل توجهی تامین کند.

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است . بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است . مهمترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که قصد دارند وزن خود را کم کنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد .

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *