دلمه سویا دلچسب برای با سلیقه ها

دلمه سویا دلچسب
دلمه سویا دلچسب

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای دلچسب و خوشمزه را برای شام شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دلمه سویا دلچسب را به شما بانوان خوش سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دلمه سویا دلچسب

  1. گوجه و فلفل دلمه هر کدام 2 عدد
  2. بادمجان و سیب زمینی 4 عدد
  3. پیاز یک عدد
  4. گشنیز و جعفری خرد شده 500 گرم
  5. سویا خیس شده 1بسته

 

 

طرز تهیه دلمه سویا دلچسب

سر بادمجان و فلفل دلمه ها را به صورت گرد ببرید.داخلذ آنها را خالی کنید.توجه داشته باشید که بادمجان ها باید با پوست باشد.سیب زمینی ها و پیازها را سرخ کنید.گشنیز و جعفری را به مواد اضافه کنید و کمی آنها را تفت دهید.سویا را سرخ کنید و با مواد سبزی و پیاز مخلوط نمایید.میتوان به جای سویا از قارچ هم استفاده کرد.کمی رب و نمک و فلفل و زردچوبه را به آن اضافه نمایید.و یک لیوان ب را روی مواد گوشتی بریزید.زیر حرارت را کم کرده و بعد از اینکه پخته شد مواد و بادمجان و فلفل ها را با مواد گوشتی پر نمایید.گوجه های حلقه شده را کف ظرف بچینید و فلفل دلمه ها را روی گوجه ها قرار دهید.یک لیوان آب روی مواد بریزید و حرارت را کم کرده تا دلمه ها پخته شوند.به علت اینکه بادمجان ها کمی دیر تر از فلفل دلمه ها میپزند ابتدا بادمجان ها را بچینید .و سپس بعد از مدتی دلمه ها را داخل ظرف بچینید.

 

 

درباره سویا

پروتئین درون سویا می‌تواند فوایدی برای بیماری های قلبی، کاهش اثرات یائسگی، کاهش وزن، ورم مفاصل، عملکرد مغز و بهبود توان در ورزش دارد. سویا ممکن است بتواند خطر سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد.تاثیر بر کلسترول خون- تحقیقات نشان می‌دهد، اضافه کردن سویا به رژیم غذایی می‌تواند تاثیراتی بر سطح کلسترول خون داشته و کمی آنرا کاهش دهد. کاهش سطح کلسترول تا زمانیکه رژیم ادامه دارد، باقی می‌ماند.

Check Also

دلمه سیب مخصوص میهمانیهای خاص

دلمه ها در بین دوستداران به تهیه غذاها طرفداران خاص خود را دارد. امروز قصد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *